Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79047Manipulační poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.10.2024, před 2 měsíci

Tomáš Vrzala

Znění stížnosti

Dobrý den. Má stížnost se týká manipulačního poplatku, který jsem byl nucen zaplatit včera cestou z Čerčan do Prahy v 16 43. přišel jsem na nádraží asi 7 minut před odjezdem, ale k mému překvapení tam bylo asi 8 lidí a protože se to moc rychle nehnulo, tak asi 2 minuty před odjezdem jsem raději utíkal na vlak. K mému překvapení po mně požádal pan průvodčí (Jeho číslo je 114) 92 + 50 CZK. Jezdím často a občas se rozhoduju na poslední chvíli, jestli zůstanu v Praze nebo pojedu až do Čerčan(někdy mně bere přítelkyně, když jí to vyjde). vzhledem k tomu se stalo asi 10x že jsem musel kvůli zpoždění vlaku utíkat na jiné nástupiště a tam platit ve vlaku. ani jeden z průvodčích po mém vysvětlení po mně nechtěl manipulační poplatek. chovali se rozhodně velmi vstřícně. tento průvodčí mi řekl, že tam nebyl u pokladny a že jsem měl přijít dříve... Věřte mi pěkně jsem se naštval, ale mlčel jsem. jen jsem mu řekl, že s tím nesouhlasím. mu to bylo úplně jedno. Podávám tedy stížnost na chování Vašeho zaměstnance a žádám vrátit man.poplatek 50 CZK. děkuju.


Požadované řešení

vrátit 50 CZK + řešení s průvodčím, aby byl vstřícnejší :-)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2024 10:47, před 2 měsíci

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Jestliže by cestujícímu nebylo umožněno si jízdenku zakoupit ve stanici a jedinou možností by byl tedy nákup ve vlaku po nástupu, domníváme se, že by manipulační přirážka neměla být účtována. Pokud by však k pokusu o zaplacení jízdenky došlo až ve vlaku, mohla by být přirážka oprávněná.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.