Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení, obracím se na Vás s mým problémem.
Dne 3.4.2024 jsem uzavřel s firmou Lunastav CZ s.r.o. se sídlem Ostrovní 2059/4, Praha 1, korespondenční adresa Spojovací 670/17, Hradec Králové smlouvu o dílo číslo *** na zateplení střechy rodinného domu a to za cenu díla v hodnotě 120 001 Kč s využitím dotace od MŽP s použitím izolace Rockwool.
V průběhu léta, v červenci, se na střechu byl podívat jednatel firmy pan Najman s tím, že během 14 dnů dodají materiál a pak provedou montáž. S tím jsem souhlasil. Překvapením pro mě bylo, když 7.8.2024 pan Najman zavolal, že zateplení nemohou provést za smluvenou cenu. Načež dne 12.8. pan Najman volal, že v pátek, to jest 16.8. se přijede někdo na střechu podívat. To se však uskutečnilo až 23.8., kdy se dostavil pan Ježko a řekl, že to s vatou Rockwool nedělají a odjel s tím, že to s panem Najmanem vyřídí. Ihned jsem pana Najmana volal a ten mi sdělil, že tedy zateplení dělat nebudou.
Jelikož k dalšímu jednání ze strany Lunastavu nedošlo, vyzval jsem dopisem ze dne 21.9.2024 firmu ke splnění smlouvy o dílo č.***ze dne 3.4.2024 s tím, že trvám na splnění smlouvy, a to nejpozději do 15.0.2024. Dne 7.10.2024 jsem obdržel vyjádření s tím, že cena realizace přesáhne částku 120 000 Kč a z toho důvodu není možné zakázku začít realizovat. V tomto vyjádření se firma vymlouvá na dodržování technologických postupů protipožárních a bezpečnostních předpisů, předpisů na ochranu životního prostředí a na udržení vysokého standardu kvalitně odvedené práce. S tím, že jsem byl o tom již informován. To je sice pravda, ale to až v srpnu, jak uvedeno, s čímž jsem nesouhlasil a své stanovisko jsem ihned sdělil panu Najmanovi a trval na splnění podepsané smlouvy, opakovaně, naposledy 6.9.
Protože se firma Lunastav se dále neozývala, zaslal jsem jim dne 7.10. žalobní výzvu, ale ani na tuto dodavatel nereagoval.
Prosím vás tímto o pomoc s řešením mého problému:
Děkuji a jsem s pozdravem Stanislav Vorel
Splnění uzavřené smlouvy.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
U smlouvy o dílo je v tomto případě rozhodující, jakým způsobem byla cena díla určena, což z popisu stížnosti nevyplývá. Více informací o této problematice se spotřebitelé mohou dočíst v našem článku na https://www.dtest.cz/clanek-10974/smlouva-o-dilo.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, jak spotřebitel učinil. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: LUNASTAV CZ s.r.o., Ostrovní 2059/4, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.