Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V srpnu 2015 jsem si od společnosti Dexys objednala dětský koberec. 17.8. jsem si zásilku převzala a obratem ji ve stejný den odeslala zpět spolu s písemným odstoupením od smlouvy, protože mi nevyhovovala.
3.9.2015 jsem pro jistotu poslala i e-mail, kde jsem informovala o odstoupení od smlouvy i odeslání zboží. Ukázalo se, že jsem zboží odeslala na sídlo firmy a nikoliv na pobočku, která řeší reklamace apod. (obojí v rámci Prahy), nicméně zaměstanec firmy slíbil, že si zásilku nechá poslat a vše vyřídí. 9.9. mi po další urgenci napsal zaměstnace firmy pan Václav Firman, že mu byla zásilka doručena a vše bude řešit.
Na mé další e-mailové dotazy (18.8. a 25. 9.), jak je to s vyřízením mého odstoupení od smlouvy již nikdo nereagoval. Peníze mi společnost neposlala.
Hrací koberec Duodekor oboustranný, Afrika/ZOO, 100x150cm HOK-94057
Požaduji vrácení částky 759 Kč na svůj účet.
|
Tweet |
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, popřípadě od vrácení zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Uvedená práva a povinnosti prodejce, rovněž i spotřebitele upravuje § 1832 odst. 1, 2, 3, 4 občanského zákoníku.
Zmeškání výše uvedené lhůty z důvodů spočívajících na straně podnikatele nelze spotřebiteli namítat. Zároveň zákon nepřipouští, aby si strany ujednaly lhůtu delší. Jejím marným uplynutím se proto podnikatel ocitá v prodlení. K ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se totiž dle § 1812 odst. 2 občanského zákoníku nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje.
Po dlužníkovi, který je v prodlení se splácením peněžitého dluhu, může věřitel, který řádně splnil své smluvní a zákonné povinnosti, požadovat zaplacení úroku z prodlení, ledaže dlužník není za prodlení odpovědný. Výši úroku z prodlení stanoví vláda nařízením; neujednají-li strany výši úroku z prodlení, považuje se za ujednanou výše takto stanovená.
Nebudou-li peníze ze strany podnikatele vráceny, doporučujeme spotřebiteli zaslat písemnou výzvu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval podnikatele k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy však nezavazuje spotřebitele k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Od spotřebitelky jsme obdrželi sdělení, ve kterém uvedla, že jí prodávající vrátil finanční prostředky a celý spor byl úspěšně urovnán. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme, neboť bylo dosaženo dohody.