Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
- 26.10.2022 zakoupen kotel
- kotel nemá výrobní štítek, což jsem do jara 2024 nevěděla(nevím, jaké náležitosti má kotel mít
- dále byly problémy s kotlem(konstrukční vady) - dle výrobce (KotleMax, Nymburk ič: 02394758) způsobeno mnou, bez toho, aniž by kotel vůbec viděli, celkově velmi zvláštní firma přístup k závade, hlavně ne reklamaci
- už velmi dlouho se domáhám výrobního štítku, ani jedna strana se k tomu nemá
Lži typu, že mi ho dali do ruky , anebo, že jsem si ho musela sama seškrábat,apod.).
- velmi dlouhou dobu tvrdí, lžou, že mi ho můžou zaslat poštou a zašlou, urgence dalším mailem , ale nikdy nic neposlali
- až od jiné firmy jsem se dozvěděla, že kotel s výrobním štítkem opouští továrnu, že by bylo téměř nemožné si ho sundat, přilepený s přinýtovány
- kotel lze díky tomu označit jako nebezpečný výrobek (Ministerstvo Průmyslu a Obchodu uznačilo takto kotel)
- arogantní chování, snažila jsem se spor vyřešitsit, watsup, msil, ale pan Hubálek a firma EkoMax(Berski,ič :02394758 ) to naprosto ignorují . Se
-
Peleťový kotel
Zaslat výrobní štítek
Opravu si již zajistím jinde, nemá smysl se s firmou dohadovat, což vlastně i oni chtěli
|
Tweet |
Výrobní štítek a dokumentaci by měl spotřebitel obdržet společně s kotlem. Jestliže tomu tak není, je možné uplatnit reklamaci.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Podle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.