Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#7909Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2015, před 9 lety

Radka Míková

Znění stížnosti

V květnu 2015 jsem si u Alzy koupila notebook Lenovo Flex 2 15.Notebook měl nefunkční kameru. Reklamovala jsem ho přímo u autorizovaného servisu Lenova, jak Alza doporučuje. Odtud se mi vrátil s roztříštěným displayem, což se stalo evidentně po velmi silném nárazu. Notebook jsem obratem poslala zpět do servisu. Byl opět záručně opraven. Od poslední opravy se značně zkrátila výdrž baterie a před týdnem přestal fungovat display (zčervenal při přehrávání filmu). Notebook jsem tedy opět poslala do servisu, odkud mi nyní přišel email, že byl poškozen nevhodným zacházením (našli nějaké promáčknutí krytu) a že opravu mám zaplatit, nebo mi bude vrácen bez opravy. Následně jsem se problém snažila řešit s Alzou i servisem Lenova (upozornila jsem na §2172 a §2161). Bez úspěchu. Chtějí po mě důkaz, že jsem notebook nepoškodila. Reklamační lhůta uplynula, ale notebook je stále v servisu.


Produkt

notebook Lenovo Flex 2 15 (SN: WB15688372)


Požadované řešení

Ráda bych dostala zpět peníze nebo výměnu zboží za nové.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2015 18:14, před 9 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Z popisu stížnosti je zřejmé, že spotřebitelka vytkla poškození věci ihned po jejím převzatí z reklamačního řízení a že škoda byla prodávajícím vědomě odstraněna. Má-li však toto poškození vliv na další funkčnost věci, odpovídá škůdce za tyto následky.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Jestliže prodávající rozporuje svou odpovědnost, bylo by vhodné konzultovat se soudním znalcem, zda může určit, že příčinou vytýkané vady je poškození, ke kterému došlo v průběhu reklamačního řízení. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2015 12:56, před 9 lety

Dobrý den,

se zákaznicí byla situace vyřešena odstoupením od smlouvy a dnes jí byla kupní cena notebooku zaslána na bankovní účet.

S přáním pěkného dne,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2015 13:22, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má tak možnost se k výše uvedenému vyjádřit a případně celý případ uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.10.2015 13:59, před 9 lety


Radka Míková

Hned druhý den po zveřejnění mé stížnosti na těchto stránkách jsem dostala dobropis od firmy Lenovo. S ním jsem se obrátila na Alzu.cz, kde ho přijali a řekli, že musí ověřit jeho pravost u servisu. Po dvoutýdenním čekání jsem Alzu.cz kontaktovala znovu a obratem jsem dostala dobropis s potvrzením o odeslání peněz na účet.
Tímto bych chtěla poděkovat dTestu za pomoc. Velmi si toho cením.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2016 14:23, před 9 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.