Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
Od konce dubna 2024 a zaplacení zálohy ve výši 2215,36 Kč (2.5.2024) na sítě proti hmyzu i přes několik telefonických a e-mailových urgencí, že není objednávka stále realizována, jsem 23.8.2024 doporučeně zaslal Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy. To se však 11.9.2024 vrátilo jako nepřevzaté. Při pokusu o řešení problému jsem byl vždy ubezpečen, že se na objednávce intenzivně pracuje, materiál je naskladněn a mám počkat na určení termínu montáže odpovědným technikem.
Do dnešního data nemám ani sítě, ani zálohu.
Fixní sítě proti hmyzu OE 19 * 8 Volifix bílá, barva standard - 1,5 m2
Vrácení zaplacené částky 2215,36 Kč, zálohová faktura ***
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se zhotovitel v prodlení. Objednatel následně upozorní zhotovitele, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté objednatelem, má objednatel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jak spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Objednateli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Zhotovitele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení zálohy po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.