Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#79097Arogance při řešení reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2024, před 3 měsíci

Jiří Alexa

Znění stížnosti

ZAkoupil jsem u Mironetu PC před cca měsícem. Protože jsem neměl čas ho zapijit, dostal jsem se k tomu až nyní. Zjistil jsem, že nelze zapojit konektory na zadní straně, protože nelícují s krycím panelem, který je tak překrývá. I napsal jsem reklamačnímu oddělení. Dostal jsem odpověď, že si to mohu nechat na vlastní náklady opravit v servisu, který to montoval. Tedy za moje peníze bude servis opravovat svou nekvalitní práci.


Produkt

PC Mironet Herní 200 AMD R7 5700X RX6600 Bílá


Požadované řešení

Oprava zdrarma v rámci reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2024 09:58, před 2 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamace musí být pro spotřebitele vyřízena bezplatně, a pokud prodávající reklamaci uzná, má spotřebitel také dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.11.2024 11:29, před 2 měsíci

Dobrý den,
dle vyjádření vedoucího reklamačního oddělení je nutné tento druh poškození nahlásit nejdéle do 7 dní od převzetí zboží. Od nás zboží odcházelo v pořádku takže chyba vznikla u přepravce. Bohužel nemůžeme nést odpovědnost za to, že je poškození nahlášeno až po 30 dnech.
Viz https://www.mironet.cz/info/zbozi-neodpovida-objednavce-ci-prislo-poskozene+dc780/
Tým Mironet.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.11.2024 14:49, před 2 měsíci


Jiří Alexa

Zdá se, že reklamaci vyřizuje někdo zcela nekompetentní. Jistě ne technik. Již při telefobickém hovoru jsem upozornil, že se nejedná o poškození, pracovník Mironetu to ignoroval, zdá se. Skříň je v místě konektorového panelu zcela v pořádku, stejně tak krycí panel konektorů. Motherboard je ovšem namontován tak, že konektory nelícují s otvory v panelu (měly tam být nějaké podložky?). Takže jde o dodávku NEFUNKČNÍHO zboží. (Nemohu-li připojit konektory, nelze používat).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2024 16:18, před 26 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.