Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#79098Nerespektovani GDPR - osobni udaje

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2024, před 3 měsíci

Martin Liprt

Znění stížnosti

Po kontaktování podpory Aukro, kde mám zablokovaný účet (kvůli tomu, že na podpoře neumí pracovníci ovládat své emoce), jsem požádal o smazání mého účtu včetně osobních údajů. Odpověď mi přišla po x dnech, že musím zaplatit dlžnou částku, ale tu já platit nebudu, protože jejich systém funguje chybně a ta dlžná částka by vůbec neměla existovat, naopak oni dluží mně. Odeslal jsem Google formulář na smazání osobních dat z indexace z jejich vyhledavace a budu take podávat stížnosti tady v Česku a pak přes EU portál do Bruselu, budu bojovat tak dlouho dokud nezacnou respektovat GDPR zakony.


Produkt

GDPR


Požadované řešení

smazani osobnich dat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2024 10:43, před 2 měsíci

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR. Podnikatel by nebyl povinen osobní údaje spotřebitele vymazat např. v situaci, kdy by měl spotřebitel vůči podnikateli závazky. V takovém případě by o tom měl podnikatel spotřebitele informovat.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2024 12:25, před 2 měsíci

Oznamovatel závažným způsobem porušil Obchodní podmínky naší společnosti, a proto došlo k zablokování jeho uživatelského účtu.
Podmínky zrušení uživatelského účtu jsou součástí Obchodních podmínek: https://aukro.cz/dokumenty/obchodni-podminky Důvody, pro které není v tuto chvíli možné zrušit konkrétní uživatelský účet, byly majitele sděleny.
Jelikož smazáním účtu dojde k odstranění údajů o uživateli a všech záznamů o uzavřených obchodech (nákupech, prodejích), neprodaných nabídkách a nevyhraných aukcích, je nutné, aby v okamžiku smazání účtu bylo toto vše dořešeno. Proto je stanovena lhůta 30 dní, která zároveň odpovídá lhůtě, během které může prodejce požádat o vrácení provize z nedokončeného obchodu. Podmínky pro smazání uživatelského účtu Aukro.cz jsou v souladu s nařízeními GDPR.
Oznamovatele znovu kontaktujeme a dohodneme další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2024 14:24, před 27 dny

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.