Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#7910Propadnutí kauce za zapůjčený mobil, který se poškodil

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2015, před 9 lety

A. G.

Znění stížnosti

10.8.2014 jsem v prodejně O2 Praha Štěrboholy zakoupila iPhone 5C, uzavřeno pojištění nahodilého poškození. Dne 17.8.2015 jsem telefon předala do firmy Kiboon Elektronics a.s., která vyřizuje reklamace iPhonů, zakoupených od O2 na splátky bez navýšení.17.9.2015 ve firmě Kiboon Elektronics sděleno, že reklamace není vyřízená a vydán nový reklamační protokol. Protokol ze 17.8.2015 odevzdán.
17.9.2015 přislíbeno vyřízení do 1 týdne, dne 25.9.2015 na tel.dotaz sděleno, že probíhá pojistná událost a mají na to 3 měsíce, a to od 17.9.2015. Dne 17.8.2015 zapůjčen fi Kiboon náhradní telefon na kouci 1.500 Kč, tento telefon přestal fungovat, při dotazu na firmě sděleno, že kauce propadá, telefon, že jsem zničila já a poškozený si ho můžu nechat.


Produkt

iPhone 5C 8GB White-O2, sériové číslo358832050813314, pojištění nahodilého poškození sér.číslo 358832050813314, Reklamační protokol P1IN-68/1516


Požadované řešení

Žádám, aby bylo posouzeno poškození zapůjčeného mobilu zn. Sony Xperia a byla mi vrácena vratná záloha za jeho zapůjčení. Současně žádám, aby bylo vzato v potaz, že iPhone jsem reklamovala již 17.8.2015 a ne až 17.9.2015.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 16:15, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu z kupní ceny.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Je třeba dodat, že na vyřízení reklamace má prodávající dle zákona o ochraně spotřebitele 30 ti denní lhůtu, nedohodne-li se se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. V rozsudku ze dne 27. 07. 2011, sp. zn. 33 CDO 3228/2009, vyslovil Nejvyšší soud názor, že součástí povinnosti prodávajícího vyřídit reklamaci v zákonné lhůtě podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je i jeho povinnost vyrozumět spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace.

Nebyla-li tedy výše uvedená lhůta dodržena, doporučujeme spotřebitelce upozornit prodávajícího na platnost daného ustanovení zákona a od smlouvy odstoupit.

Pokud však byl uplatněn pouze nárok na vyplacení pojistného plnění, pak budou povinnosti pojistitele vyplývat především z uzavřené smlouvy. V té by mělo být jasně definováno, na co se pojištění vztahuje a jaké jsou podmínky pro vyplacení pojistného plnění.

Veškeré nároky je však třeba uplatňovat vůči společnosti O2 Czech Republic a.s., která je zavázána z kupní smlouvy. Mezi kupujícím a společností Kiboon Electronics a.s., která je určena k posouzení vady a provedení opravy v rámci reklamačního řízení, neexistuje přímý právní vztah. Za řádné vyřízení reklamace vždy odpovídá prodávající. Nároky z pojistné smlouvy je pak teřba uplatňovat vůči pojistiteli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2016 14:27, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.