Společnost


CyCooking ??

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#79107Podvodné placené SMS?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2024, před 2 měsíci

Luboš Klicpouch

Znění stížnosti

Dobrý den. Synovi začaly chodit placené sms od subjektu CyCooking. Nepodařilo se mi zjistit, co je to za formu, ale s jistotou mohu říct, že si sms neobjednal. Jedná se o nějaký podvody, nebo virus. Mohli by jste zkusit dle přílohy zjistit, o koho jde a jak zkusit nechat vrátit peníze? Povedlo se mi akorát sms zastavit a pak jsem zrušil "Premiove sms" u Vodafone. Děkuji.


Požadované řešení

Zjistit, o koho se jedná a zajistit nápravu. Vrácení 4x 99 kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2024 09:07, před 2 měsíci

Subjekt, který je spotřebitelem označen, se nám nepodařilo dohledat. Proto bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud jsou spotřebiteli strhávány peníze a on netuší za co, existuje jednoduchá rada, jak službu zrušit okamžitě. Nemusí ani znát konkrétního poskytovatele, všichni poskytovatelé těchto služeb jsou totiž povinni reagovat na zrušení předplatného formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Toto číslo je shodné s prvními pěti číslicemi telefonního čísla, ze kterého byla SMS odeslána.

Více informací nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.

Pokud se platby služeb objeví ve vyúčtování u operátora, je možné vyúčtování reklamovat.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.