Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tato společnost mi od 15.5.2015 kdy jsem poslal neobjednané zboží zpět, stále dluží vrácení peněz. Dne 17.7.2015 jsem doporučeně zaslal Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace.
Tuto společnost nelze nijak kontaktovat, opakovaně nezvedají telefony, neodpovídají na emaily.
Asi dne 15.7.2015 mi volala "účetní", kde mi má zaslat storno z mé faktury. Doposud jsem nic neobdržel.
Gillette Mach 3 náhradní břity
Vrácené peněz vč. poštovného
|
Tweet |
Z popisu stížnosti není zcela jasné zda se jedná o odstoupení od smlouvy v zákonné 14ti denní lhůtě při uzavření smlouvy distančním způsobem či o odstoupení od smlouvy pro nedodržení 30ti denní lhůty pro vyřízení reklamace.
V prvním případě má prodávající povinnost dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit spotřebiteli finanční prostředky do 14ti dnů od odstoupení. Po uplynutí této lhůty se prodávající ocitá v prodlení a kupující na něm může požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval pro potřebu pozdějšího dokazování.
Jedná-li se o nevyřízení reklamace řádně a včas, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy (viz § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele ve spojení s § 2002 odst. 1 občanského zákoníku). V odstoupení od smlouvy je vhodné určit prodávajícímu přiměřenou lhůtu pro vrácení peněz, neboť zákon v tomto případě závaznou lhůtu nestanoví. Prodávající se pak ocitá v prodlení teprve po marném uplynutí takto stanovené lhůty.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.