Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Odeslal jsem zásilku v hodnotě 7500kc a místo ní dorazilo úplně něco jiného, resp nějaké dámské boty v hodnotě max několika set Kč.
Tzn zásilku mi ztratili/zaměnili/ukradli a nebyli schopni ji dohledal, což o jejich systému ledacos vypovídá.
Jako odškodnění uhradli jen zlomek ceny, jelikož v podmínkách je uvedena maximální hodnota 5tis KČ.
Mimojiné už se mi stalo i to, že se mi při odesílání zásilky otevřel Box s cizí zasilkou, tzn že zásilky můžou skončit opravdu kdekoliv resp. je to taková loterie .
Když si představím to, že bych prostřednictvím Zasilkovny něco prodával a kupujícímu by dorazil nějaký krám, skončil bych díky nim na policii jako podvodník.
Jelikož byl případ dobře zdokumentován, zásilka se odesilala přes Box Zasilkovny, byla řádně označena číslem dle návodu a ke zboží jsem měl pár dní starou účtenku.
Nevěřím že nebyl způsob jak ji dohledat, resp obsluha boxu evidentně prohodila u 2 balíků nálepky s adresami (odeslal jsem krabičku do ruky a přišla krabice od bot, která by se k ní do boxu rozhodně nevešla)
Což znamená že defacto ztratili balíky 2 a nebo jeden ukradli.
V rámci slušnosti a zachování dobrého jména nevidím důvod proč neuhradit plnou cenu ztracené zásilky a nebo udělat maximum proto zásilku najít a doručit.
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek společnosti platí, že Zásilkovna odpovídá oprávněné osobě za škodu vzniklou v důsledku ztráty, poškození nebo úbytku obsahu zásilky v průběhu přepravy. Zásilkovna škodu nahradí, neprokáže-li, že vznik škody nemohla odvrátit.
Zásilkovna odpovídá za škodu vzniklou na zásilce, a to pouze za škodu skutečnou.
Dále je zde uvedeno, že pokud odesílatel nezvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za škodu vzniklou na zásilce, jejíž místem doručení je výdejní místo nebo Z-BOX, do částky 300,- Kč. Pokud odesílatel zvolil službu "Kompenzace Hodnoty Zásilky", odpovídá Zásilkovna za skutečně vzniklou škodu až do výše udané hodnoty zásilky. U zásilek, jejichž místem doručení je jiná konkrétní adresa příjemce, odpovídá Zásilkovna vždy za skutečnou škodu až do výše 10.000,- Kč.
Domníváme se však, že při prokázání pravé hodnoty balíku by společnost měla uhradit tuto pravou hodnotu. Jiné orgány jako např. Český telekomunikační úřad však mohou být jiného názoru.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Malíku, omlouváme se, že došlo k záměně vaší zásilky. Něco takového by se rozhodně nemělo stát. Je dobře, že jste se obrátil s řešením na kolegy. Ubezpečujeme vás, že udělali maximum, aby vaši správnou zásilku dle jejího popisu dohledali. Moc nás mrzí, že se to nakonec nepodařilo. Co se týče výše kompenzace, měla by se řídit všeobecnými obchodními podmínkami (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna.pdf). Kolegové z oddělení reklamací, s nimiž jste již zřejmě v kontaktu, by vám k tomuto měli sdělit veškeré podrobnosti, obraťte se prosím na ně. Nikola, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Odvolal jsem se na Český telekomunikační úřad a ten rozhodl ve prospěch Zásilkovny.
Vycházel z obchodních podmínek které byly v té době jiné než teď resp.
Maximální hodnota všech zásilek byla 5tis Kč, zásilky se nedaly připojistit a cokoliv s hodnotou nad 5tis KČ bylo defacto v rozporu se smluvními podmínkami (jejich souhlas se dává při založení účtu).
Zkrátka Zásilkovna mi proplatila pouze 5000Kč a od Českého telekomunikačního úřadu mi přišlo oznámení, že mám uhradit náklady na řízení za advokátku zastupující Zásilkovnu asi 3tis.
Nicméně když jsem jí kontaktoval, oznámila mi že Zásilkovna ode mě nic nepožaduje.
Toď vše. Uzavřeno