Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 31.10.2024 jsem objednala na alze zboží. Již 3x mi byl změněn termín z důvodu "dopravní situace" ve stejný den, kdy mi mělo být zboží doručeno podruhé byl bez problémů doručen balík mé matky také od alzy do stejného alzaboxu. Po telefonické komunikaci mi bylo sděleno, že problém zjistí a zavolají zpět to se nestalo. Po webové komunikaci mi bylo sděleno, že se balík vrátil na sklad bez uvedení důvodu a budou mě kontaktovat emailem to se také nestalo.
Jako omluvu mi alza aktivovala alza plus na měsíc, což je podle mého názoru naprosto směšné a problém to absolutně nevyřešilo. Alza mě tímto postupem opravdu zklamala, jakožto častého zákazníka.
Tuto objednávku ruším a přecházím s nákupem jakéhokoliv zboží ke konkurenci.
LEGO stavebnice LEGO® Harry Potter™ 71043 Bradavický hrad
Požaduji nápravu zákaznické podpory, která by tu měla být pro zákazníky a poskytovat co nejrychlejší řešení či vyjádření k dané věci. Dále udání pravdivých informací, z jakého důvodu nemůže být zásilka doručena a musí být změněn termín. Tato komunikace se zákazníkem a sdělení informací je z mého pohledu daleko lepší, než dárek v podobě alza plus na jeden měsíc( (které je jak zmiňováno ve stížnosti naprosto směšné).
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Velice nás mrzí, že došlo k takovému nedorozumění. Po prověření situace jsme zjistili, že v systému byly zřejmě nesprávně nastaveny parametry produktu, který se bohužel nevešel do Alzaboxu a následně se tak vrátil zpět. V důsledku této situace byla objednávka stornována.
Jako omluvu jsme zákazníkovi zaslali dárkový poukaz. Omlouváme se ještě jednou za vzniklé komplikace a rádi bychom Vás ujistili, že situaci budeme i nadále řešit interně, abychom se podobným problémům v budoucnu vyvarovali.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnutou informaci a součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Hodnocení: