Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes 29.9.2015 jsem si byl na poboččce v přízení ve Vaňkovce zmenšit simkartu na velikost nano. Prodejce mi simku pomocí kleští sestřihl a ještě jsem si od něj zakoupil sadu adaptérů pro změnu na klasickou velikost simky za 99Kč. Po příchodu domů jsem zjisti, že zastřižená simkarta v novém telefonu nefunguje. Pomocí adapteru jsem ji vložil do starého telefonu, abych ověřil její funkčnost. Ale ani tam už nefungovala. KDyž jsem chtěl vysunout simku z telefonu, vypadl ven jen čip simky a adaptér zůstal zaseklý v telefonu. Vrátil jsem se na prodejnu a žádal nápravu. Prodavač mi sdělil, že simku nemůže opravit a ať si zajdu vyřídit novou. Prodavač se pokusil adapter vypáčit pomocí pinzety a nožíku, ale buzúspěšně. NAkonec mě odeslal za kolegou do prvního patra ve Vaňkovce, který po pár minutách adaptér z telefonu pomocí pinzety vytrhl. Zjistil, že lepivá čás v adapterech nelepila a proto z něho simka vypadla.
Závěrem po cca hodině čekání byla zničená firemní simkarta, zničený adapter, ale hlavně nefunkční slot na simkartu v telefonu. A poškozený telefon mě trápí nejvíc.
Na prodejně jsem žádal nápravu, ale dostalo se mi jen odpovědi, že všechno udělali jako vzdy, a že za nic nemohou.
Poškozený telefon je Neken N6, slot s podporou sim s mobilními daty. Sada adaúteru nese zázen "3-in -1 sim adaptor kit"
Veřím, že se jedná o ojedinělý případ, kdy se v jeden den podařilo zničit simkartu, adapter a bohužel i telefon. Stát se to může. Je to nepříjemné pro obě strany. Simku už jsem si vyřídil novou, adaptery za 99Kč vůbec neřeším, ale chtěl bych dát do původního stavu telefon. Při pohledu do slotu je vidět, že jeden pin je ohnutý nebo vytržený. Nedokážu posoudit. Možná, že oprava pro odborníka nebude nijak náročná.
Navrhněte prosím další postup a způsob komunikace.
|
Tweet |
Podnikatel ze zákona odpovídá za škodu na převzaté věci, která je předmětem jeho závazku (oprava, úprava elektroniky), a to i v případě, že by škodu nezavinil. Podnikatele zavazuje vždy podle § 430 občanského zákoníku jednání jeho zaměstnanců při provozu obchodního závodu. Není rovněž rozhodné, jak ke škodě došlo. Spotřebitel se navíc nemůže vzdát svých práv na náhradu škody, která mají teprve vzniknout. K takovému ujednání by se vůbec nepřihlíželo.
Za způsobenou škodu odpovídá tedy ten, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Za důkaz vypovídající o stavu zboží v době uplatnění reklamace může posloužit předávací protokol.
Náhrada škody se uplatňuje vždy u podnikatele, který věc k opravě, úpravě převzal, nejlépe prokazatelnou písemnou formou.
Škodu je povinen odpovědný podnikatel uhradit v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se škoda nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na převzaté věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení funkce věci účelně vynaložit.
Hodnocení:
Komentář: Věc již byla vyřešena. Telefon jsem si nechal opravit u jiné firmy. Fakturu mi manažer ze společnosti Dobré mobily proplatil.
Závěr: po měsíčním nahánění společnost dodržela slib a proplatili mi náklady spojené s opravou telefonu.