Společnost


Vzácné kovy Praha a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#79135Nedodanie strieborných mincí a nevrátenie časti zálohy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2024, před 2 měsíci

Bohuš Hruška

Znění stížnosti

Prostredníctvom subjektu DD - Zlatý kocour, bola týmto subjektom prijatá záloha 1.097 Eur na základe faktúry *** dňa 05.10.2022, predmetom malo byť poskytnutie zálohy na 2 ks Tramvaj 500 Kč 2x20 eur, 2ks Lietadlo Aero 500 Kč 2x 20 eur, 1 ks Svatováclavský jednodukát 2023 1x 203 eur a 2 ks Sada dukátov ČNB 2025 2x 407 eur, spolu 1.097 eur. Následne som zrušil zálohu na 1 Ks Sadu po 407 eur, táto mi bola vrátená. Ostalo potom 690 eur, následne mi bola vrátená záloha aj za Svatováclavský dukát 203 eur. Zostala nevrátená záloha suma 407 eur za Sadu Dukátov 2025 ( emisia bola zrušená rozhodnutím ČNB ). Následne som komunikoval prostredníctvom mailu ohľadom týchto záloh, bola dohoda, že sa záloha 2x 20 eur použije na Tramvaj a záloha 2x20 eur bude použitá v budúcom roku na mince Lietadlo AERO. Preto mi bola vystavená faktúra *** na sumu 122,26 eur za 2ks mince Tramvaj, ktorá bola zaplatená dňa 25.06.2024 vo výške 284,52 eur. Pri tejto príležitosti som žiadal aj o vrátenie zálohy 407 eur za 1 ks Sady dukátov 2025. Mince Tramvaj 500 Kč mi doposiaľ neboli dodané, hoci som viackrát mailom s adresou info@zlatykocour.cz v priebehu mesiacov 07/2024 a 08/2024, odpoveď bola, že mince rozosielajú. Na posledné maily z 09/2024 už neprišla žiadna reakcia. V rámci komunikácie mi bolo oznámenie, že spoločnosť Vzácne kovy Praha, a. s. bude riešiť záležitosti s objednávkami z adresy Zlatého kocoura a všetky objednávky sú v platnosti.


Produkt

Strieborné mince ČNB Tramvaj T3 500 Kč, emisia rok 2024, Lietadlo AERO 500 Kč, emisia rok 2025, Sada dukátov 2025 ( 1, 2, 5 a 10 dukát ) mali byť emitované ČNB v roku 2025, emisia bola zrušená


Požadované řešení

Žiadam o dodanie 2 ks strieborné mince ČNB Tramvaj T3 500 Kč, emisia rok 2024 a vrátenie zálohy za Sadu dukátov 2025 vo výške 407 eur a vrátenie zálohy 2x 20 eur za strieborné mince Lietadlo AERO 500 Kč, emisia rok 2025. V prípade, že mince Tramvaj nebudú dodané, žiadam finančnú náhradu aj za ne vo výške 284,52 eur a 2x20 eur zaplatená záloha za ne.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2024 09:14, před 2 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Vzácné kovy Praha a.s., Vojtěšská 211/6, 11000 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2024 08:46, před 24 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.