Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
se společností Elyn mám sjednanou smlouvu o výkupu vyrobené solární elektřiny. Společnost nabízí dva tarify výkupu 1) FIX - kdy je cena dána pevně v rámci ceníku. 2) FLEXI - kdy je cena počítána za cenu na spotu.
Faktury a prostředky od společnosti Elyn chodily, tak jsem nic nezkoumal. Nyní po více jak roce a půl, co mi smlouva běží, společnost kontrolou odběrných míst zjistila, že mi celou dobu chybně počítá cenu dle tarifu FIX a já mám ale uzavřenou smlouvu s tarifem FLEXI.
Emailem mi zaslali zpětně pět opravných faktur, ze kterých vyplývá, že po mě chtějí prakticky okamžitě a zpět vrátit částku více jak 9.500 Kč.
Zdá se mi to jako velké pochybení ze strany společnosti Elyn, načež jsem reagoval svým nesouhlasem, a nabídl možnost, ať mi tedy od teď účtují správě dle uzavřené smlouvy (a ne zpětně), ale zatím bez reakce. Můžete mi poradit, jak postupovat? Kdybych zjistil pochybení dříve, mohl jsem dříve reagovat a třeba dát výpověď, ale nyní zpětně výpověď už nepodám.
Předem moc děkuji za reakci.
Řešení bych viděl, aby společnost Elyn uznala svojí chybu a omluvila se, což se stalo, ale také bych požadoval, aby mi nepočítali zpětně žádný rozdíl, ale nově a od teď přenastavili ceny dle správné smlouvy.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uzavřel se společností smlouvu ohledně výkupu přetoků elektřiny, jsou strany, které smlouvu podepsaly, povinny jednat dle toho, k čemu se zavázaly.
Pokud spotřebitel obdržel peníze bez právního důvodu, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit. Společnost by však v takovém případě nemohla za své předchozí pochybení požadovat úroky z prodlení.
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti ELYN ENERGIE a.s., Lannova tř. 89/47, 37001 České Budějovice. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.