Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den, žádám o zrušení smlouvy č.*** k datu počátku nově sjednané smlouvy č.***.Sjednatel nové smlouvy mě chybně informoval, že původní smlouva bude ukončena k datu počátku nové smlouvy, ale při konzultaci na zákaznické lince jsem zjistil, že původní smlouva je stále aktivní. Prosím o urychlenou nápravu a vyřízení. .Děkuji
Josef Seidl
***
Zrušení staré smlouvy, pokračování dle nové smlouvy. Poučení sjednatelům smluv, jaké mají dávat informace zákazníkům při změnách smluv.
|
Tweet |
Pojistné smlouvy se řídí zejména pojistnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy. Tyto podmínky si pojišťovna může stanovit podle svého uvážení, přičemž spotřebitel uzavřením smlouvy s těmito podmínkami souhlasí. Podmínkami se bude řídit také ukončení smlouvy.
Podle ustanovení § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání pověřené osoby. V daném případě zavázal společnost její zaměstnanec. Jestliže spotřebiteli sdělil, že dojde k ukončení původní smlouvy k datu počátku nové smlouvy, měl by podnikatel svůj závazek dodržet.
V případě životního pojištění mají spotřebitelé možnost řešit spor mimosoudně před finančním arbitrem. U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.