Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
na webu společnosti jsem zakoupil 11.12.2023 6 ks licenčních klíčů Xbox gamepass na 1 měsíc, obratem mi dorazil email s 6 ks měsíčních kódů. Kódy byli určeny pro syna k vánocům. Po té co je obdržel jsme aktivovali úspěšně první z nich z platností na 1 měsíc, po uplynutí platnosti prvního k´du jsem chtěl aktivovat další v řadě, ale bohužel tento kód mi na stránkách Xbox hlásilo jako již použitý, tak jsem vyzkoušel další a u všech to samé. Takže jsem využil jen jeden z nich a ty další byli nejspíše prodány někomu jinému kdo je již využil.
Na základě tohoto zjištění, jsem kontaktoval prodejce pomocí emailu o uplatnění reklamace na nefunkčních 5 kódů, kdy ten odepsal, že celou věc prošetří a pošlou nové kódy. Bohužel se komunikace s ní začala zadrhávat a já se pokoušel spojit pomocí telefonu, což se mi asi 2 x podařilo a po telefonu mi bylo slíbeno, že správné kódy pošlou a napraví vzniklý problém. Počkal jsem nějakou dobu a urgoval jsem je pomocí emailů. Poté v červnu zaslali 1 měsíční kód a zase odmlčeli a nereagovali na mé emaily a ani není možné se jim dovolat, což jsem zkoušel z několika čísel. Nyní je to již skoro rok a stále jsem neobdržel zbývající 4 kódy. Cena jednoho kódu v době koupě byla 179 kč. Škoda, která vznikla není veliká, ale spíše mi jde o princip a přístup společnosti. Stížnost jsem podával i na ČOI a zatím bez reakce.
Děkuji
S pozdravem Jiří Ivančic
Microsoft Xbox Game Pass Ultimate 1 měsíc objednáno 6 ks
Návrh řešení by byl takový, že by prodejce dodal zbývající 4 kódy nebo vrátil zaplacenou částku za tyto kódy.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: Dominik Pačíska, Měšťanská 176/4, 69501 Hodonín. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak spotřebitel dle popisu pravděpodobně učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.