Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#7916Reklamace nabíječky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2015, před 9 lety

Michal Boček

Znění stížnosti

Dobrý den,

u telefonu starého zhruba měsíc přestala fungovat nabíječka (telefon jakoukoliv jinou nabíječkou lze nabít, reklamovanou nabíječkou nelze nabít žádný jiný telefon). Nabíječku jsme šli reklamovat na pobočku O2 České Budějovice-Igy, kde odmítli nabíječku přijmout bez telefonu, s tím, že do servisu musí odeslat nabíječku s telefonem. Arogantní chování pracovníka na pobočce je také na pováženou, ale toto není místo pro jeho řešení.

Tento postup se mi zdá neadekvátní, když je prokazatelně vadná nabíječka, což je snadno ověřitelné a nikdo nechce reklamovat telefon.


Produkt

Lumia 640 LTE


Požadované řešení

Výměna nabíječky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 13:43, před 9 lety

Zboží se předává do reklamace za účelem posouzení vady a jejího odstranění. Na příslušenství věci se vzatahuje stejná záruka jako na věc hlavní, kupující tedy může uplatňovat stejná práva z vadného plnění, jako v případě výskytu vady na samotném telefonu.

Je velice snadné ověřit, zda je vadná pouze nabíječka, jak již spotřebitel ve stížnosti popsal. Dodání telefonu k reklamaci tak nemá žádné reálné opodstatnění v případě, že se vada prokazatelně vyskytuje jen na příslušenství. Důvodem, proč obchodníci podmiňují přijetí či vyřízení reklamace nabíječky současným odevzdáním telefonu, není ve skutečnosti nutnost odborného posouzení vadnosti nabíječky s jedním konkrétním telefonem. Je za tím spíše snaha vyhnout se vyšším nákladům a odradit zákazníka od uplatnění reklamace. Takový postup je v rozporu se zákonem. Má-li zboží vadu, za kterou prodejce odpovídá, měla by spotřebitele náprava zatěžovat co nejméně. Proto není přiměřené vyžadovat od spotřebitele, aby se v užívání zboží omezil reklamací více, než je nezbytně nutné.

Prodávající je zároveň ze zákona povinen přijmout zboží k reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

Nesplnění této povinnosti může být považováno za správní delikt dle § 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele, za který lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření.

Spotřebiteli doporučujeme upozornit společnost na platnost výše uvedeného ustanovení a trvat na vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2015 07:32, před 9 lety

Dobrý den,

chápu, že z tohoto pohledu se může jevit zaslání mobilního telefonu kvůli reklamované nabíječce zbytečné, avšak výrobci požadují ve většině případů odeslat pro posouzení nároku odpovědnosti za vadu spolu s vadnou nabíječkou i telefon, neboť výrobce uvádí, že k poškození nabíječky může dojít i vinou telefonu. Proto je vhodné prověřit i funkčnost samotného zařízení.

Můžeme se pokusit pro Vás dojednat výjimku. Pro rychlejší komunikaci nás prosím kontaktujte na www.o2guru.cz/guru s označením pobočky, kam půjdete nabíječku reklamovat a odkazem na tuhle diskuzi. Prodejnu poté informujeme a veškerý postup s ní domluvíme. V popise nám uveďte také IMEI přístroje. Děkuji.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.10.2015 14:17, před 9 lety


Michal Boček

Dobrý den,

na Vámi uvedený odkaz jsem poslal IMEI telefonu a identifikaci pobočky. Každopádně mě překvapuje, že je nutné vyjednávat výjimku, když z výše uvedeného textu dtestu vyplývá, že je to Vaše povinnost?

S pozdravem

Michal Boček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2015 09:57, před 9 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, ta má tak nyní možnost se k případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2015 20:37, před 9 lety

Dobrý den,

s panem Bočkem jsme záležitost skrze naší aplikaci vyřešili a na pobočce zajistili reklamaci nabíječky. Z naší strany pokládáme stížnost za uzavřenou.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2015 19:13, před 9 lety

Žádáme spotřebitele, aby potvrdil dosažení dohody a stížnost z tohoto důvodu případně uzavřel.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.10.2015 06:47, před 9 lety


Michal Boček

Hodnocení: