Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Můj balíček od kamarádky z Anglie byl zadržen celní správou, po telefonu s pracovníkem České pošty mi bylo sděleno, že musím uhradit 200 Kč za administraci a propuštění zásilky. Řekla jsem, že celní formulář vyplním sama, na čež mi pracovnice řekla, že mohu zadat, že si vyplním sama, ale protože předokládá, že nejsem celní deklarant (nebo nějaký podobný výraz), nebudu moct sama formulář vyplnit a musím se obrátit na nějakou instituci. Znějistěla jsem, ale šla jsem na stránky celní správy, vyplnila formulář a balíček jsem brzo bez problémů obdržela.
Tím tedy předpokládám, že informace mě měla zmást a přinutit koupit si předraženou služby celní administrace od České pošty. Tato praktika mě znechutila na nejvyšší míru, protože věřím, že na hodně, především starších, či nezkušených občanů, bude fungovat.
celní správa
pracovníci české pošty by měli informovat o tom, že jejich služba má všechno jenom zjednušit, ale občas si múže jednoduše formulář vyplnit i sám
a i kdyby to přímo nedělali, určitě by neměli lhát o tom, že to nejde
|
Tweet |
Česká pošta zastupuje fyzické osoby například při dovozu zboží (např. nákup na internetu) a při dovozu zboží neobchodní povahy (dárek).
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Spotřebitel by neměl být společností uváděn v omyl ohledně nutnosti využití určité služby. Neznáme však přesné podmínky.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.