Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den, objednala jsem si zboží na dobírku a při faktuře jsem zjistila, že mi přidali e knihu za 250kč bez mého vědomí!! Hned jsem jim napsala a akorát se vymlouvají.
kod zboží: 12985 - E005 E-kniha Úspěch v harmonii
Vrácení peněz!!!
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.
V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Bezdůvodné obohacení znamená, že se podnikatel obohatil bez toho, aniž by k tomu měl právní důvod. Takové obohacení by bylo možné po podnikateli vymáhat.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Pju d.o.o., Trg svobode 1A, Črnomelj, Slovenia (sídlo společnosti), nebo PJU P.O. BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
klientce nebylo zaúčtováno nic navíc, pouze cena zakoupeného výrobku což jsme ji také někilikrát vysvětlili prostřednictvím e-mailových zpráv.
Hezký den,
PJU
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Za takovou cenu bych to neobjednala, ale pořád si budou mluvit svoje!!A tu e-knihu, co jsem nechtěla mi stejně ani neposlali... A nejsem jediná co jsem našla tady ve stížnostech, že bez jejich vědomí jim to e-knihu zaúčtovali!!!
Bohužel, bylo již odepsáno.