Počet nahlášených stížností: | 218 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 26 |
Přečetla jsem si recenze, ale bohužel, jen na jejich internetovém webu, že zboží odesílají do 24 hod a tak jsem si v očekávání brzkého dodání objednala 3 x zimní termo obuv Comfortti. Z toho byla 1x obuv pro mě a zbytek jsem pro ostatní. Bohužel jsem zaplatila předem... Bylo to minulou neděli a ihned mi přišla zpráva, že cca za 2 hod zboží odesílají. Ve stejný den jsem si objednala z jiného internetového obchodu - ale našeho a solidního jiné zboží, na dobírku, které dorazilo hned včera - tj. do 3 dnů po objednání.
A tak jsem se začala zajímat o objednanou obuv, kdy asi dorazí a pozdě jsem našla nechvalné recenze. Zkusila jsem volat na uvedené telefonní číslo, kde jsem ovšem narazila na automat, od kterého jsem se nedozvěděla, kdy mi tedy objednané zboží dorazí. Zkusila jsem tedy e-mail, kde jsem se po delší komunikaci dozvěděla, že v obchodních podmínkách je uvedeno dodání zboží 5 až 30 pracovních dnů!!! Jak všichni ze zkušenosti víme, málokdo podmínky čte před objednáním a pokud nesouhlasíte při objednávce s obchodními podmínkami, nic si neobjednáte... A na to tento nepoctivý prodejce Balando spoléhá!!!
Důrazně jsem napsala, že chci odstoupit od smlouvy, k tomu se nevyjádřili, nebo spíš ano tím, že jsem si měla přečíst podmínky, ve kterých to mají uvedeno, že dodání může trvat tak dlouho, ale ani slůvko o tom, že to berou na vědomí.
Zkusím tedy co nejdříve poslat odstoupení od smlouvy, protože odstoupit od smlouvy je možné mimo místo obvyklého podnikání prodávajícího a pouze 14 dnů od nákupu a bez udání důvodu. Což bych samozřejmě nestihla, kdybych čekala ještě 7 týdnů, jestli se stane zázrak a boty mi dorazí.
Moc nedoufám v to, že se dočkám vrácení peněz.
Chci všechny varovat aby si nic na tomto podvodném internetovém obchodu neobjednávali, ať nedopadnou špatně, jako já!
J. Říhová
Unisex zimní kotníkové boty s plyšem uvnitř UU448160373CN
Zrušení objednávky
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před tímto e-shopem spotřebitele varuje.
Dále upozorňujeme, že společnost EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Spotřebitel tak může ohledně reklamace, či odstoupení od smlouvy komunikovat přímo se zprostředkovatelem (tedy se společností EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.).
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha. Zboží tedy není třeba zasílat na adresu do Spojených arabských emirátů či jiným způsobem komunikovat s prodejcem ve Spojených arabských emirátech. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.