Společnost


ORLEN Unipetrol RPA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79224Nákup CNG do vozidla

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2024, před 2 měsíci

Tomáš Drastich

Znění stížnosti

U čerpací stanice Orlen v Havířově jsem zakoupil do svého vozidla CNG. Po zakoupení vozidlo svou interní diagnostikou zjistilo, že palivo nemá 100%, ale jen 90%. Vozidlo po čase také diagnostikovalo servisní závadu řídící jednotky motoru. Domnívám se, že to přímo souvisí s nákupem paliva. Věc jsem na Orlen formálně reklamoval a popsal veškeré problémy vozidla. Orlen mi odpověděl s tím, že je reklamace neoprávněná. Věc jsem konzultoval s vaší infolinkou a výsledkem bylo, že odpověď na reklamaci nemusí být věcně ani formálně správně. Rád bych získal zpět peníze, které jsem za nákup utratil (zaslechl jsem názor, že pokud chci odstoupit od nákupu paliva, musím palivo prodejci vrátit). Dále bych rád, aby prodejce uhradil náklady na diagnostiku vozidla a zjištění, zda nebylo palivem poškozeno. Je velmi obtížné zjistit kvalitu CNG vzhledem k její povaze.
Mohu říci, že jsem na webu ČOI nalezl zprávu, která potvrzuje, že existuje nález vadného CNG u jiné stanice CNG a u paliva "kde by nemělo být sporu o kvalitě" byl proveden nález s protokolem. "Náhodný sled událostí" není správným vyhodnocením reklamace. Vozidlo s takovou závadou na diagnostice neprojde STK a předpokládá se oprava. Pravdou je, že se svítící kontrolka po přepnutí na benzín zhasla a po dalším načerpání, tentokrát 100% paliva znovu nerozsvítila.


Text odpovědi, kterou jsem obdržel od ORLEN.
Dle vyjádření ze servisního centra společnosti Innogy neevidují žádné potíže na zmíněné plnicí stanici CNG, ani na technologii, ani na výdejním stojanu.
Plnicí stanice CNG Havířov prodává cca 26 tun CNG měsíčně a na jejich straně (Innogy) nebyla zaznamenána žádná další stížnost/anomálie.
Vy vyjádření bylo dále uvedeno, že zemní plyn je do stanice přiveden skrze celorepublikovou síť, nikoliv zavážen, jako u jiných paliv, takže o jeho kvalitě by nemělo být sporu, protože ta se měří nezávisle na předávacích uzlech distributorů. Další měření provádí ČOI minimálně jednou ročně na stanici, taktéž bez výhrad.
Reklamaci tedy považují za neoprávněnou a nastalou situaci za náhodný sled událostí, nesouvisející s kvalitou prodaného paliva CNG.
S pozdravem
Bc. K.K


Produkt

CNG je plyn, který se reklamuje jen obtížně


Požadované řešení

Vyhodnocení, zda je vyřízení reklamace provedeno správně a zda je možné odstoupit od smlouvy a žádat i další náhrady. Dále pak ověřit jaký je správný postup tak abych věděl zda je podobný případ vůbec reklamovatelný, pokud ano, jak to správně provést. Zda existuje nějaký podobný případ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2024 14:59, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V reklamačním řádu společnosti je v části "Zvláštní ustanovení při reklamaci pohonných hmot" stanoveno, že "je-li pro posouzení reklamace pohonných hmot nezbytné, aby prodávající provedl analýzu vzorku natankovaných pohonných hmot, jichž se reklamace týká, je zákazník povinen předložit vzorek pohonných hmot odebraný z nádrže dopravního prostředku za účasti prodávajícího (obsluhy čerpací stanice nebo jiného odpovědného pracovníka prodávajícího) nebo umožnit prodávajícímu vzorek odebrat. O tom, zda je odebrání vzorku pro posouzení reklamace nezbytné, rozhoduje prodávající… V případě reklamace produktů LPG nebo CNG musí být vzorek odebrán specializovanou společností pověřenou prodávajícím."

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2024 09:27, před 17 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.