Společnost


Smart Dry Cleaners s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#79240Batoh po čištění plesnivý a špinavý

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2024, před 2 měsíci

Damián Koch

Znění stížnosti

Do čistírny jsem přinesl batoh politý džusem. Byl skutečně špinavý, ale nebyl plesnivý. Po čištění se mi vrátil nejenže špinavý (kousky špíny jde sundat prstem), ale především silně plesnivý. Bohužel nemám fotku před předáním do čistírny. Je ale zcela jasné, že kdybych batoh do čistírny nedal a vyčistil si ho podomácku, tak k této plísni nedojde, došlo tedy k poškození na straně čistírny. Batoh byl původně voděodolný, po "vyčištění" mám obavy o jeho funkčnosti.

Batoh jsem donesl k vyčištění 25. 10. a "hotový" byl 9. 11. Vyzvedl jsem si ho 11. 11. - prodejna OC Stromovka. Číslo objednávky ***, doklad č. ***. Obsluha #05.


Produkt

batoh Aevor Trip Pack Proof


Požadované řešení

Vzhledem k nenávratnému poškození (plíseň) požaduji náhradu škody 2000,- Kč a vrácení poplatku za vyčištění - 494,- Kč, tedy celkem 2494,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2024 12:50, před 2 měsíci

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - čištění oděvu, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě. V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení čištění (bezplatně), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).

Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2024 14:12, před měsícem

Vážený pane Kochu,
velice se Vám omlouváme za vzniklou nepříjemnost. S politováním však musíme konstatovat, že jste při vyzvednutí zakázky neuplatnil reklamaci přímo na provozovně, ale vše řešíte formou stížnosti. Z kamerových záznamů je totiž patrné, že batoh byl již při přijmu silně znečištěný a na spodní pogumované části značně opotřeben používáním. Abychom mohli posoudit Vaši stížnost a hlavně Vámi požadovanou náhradu z důvodu ztráty funkčnosti, potřebujeme zakázku vidět. Jedná se o standardní postup při jakékoliv reklamaci. Současně bychom Vás chtěli požádat o sepsání reklamačního protokolu na pobočce a doložení nabývacího dokladu od reklamované zakázky. Následně Vaši reklamaci rádi vyřídíme a náhradu případné škody Vám uhradíme. Děkujeme za spolupráci.


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.