Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#79241Nemožnost nastavení blokace (nejen) plateb třetím stranám

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2024, před 2 měsíci

Elmar Tausinger

Znění stížnosti

Dobrý den,

po převodu telefoního čísla pod společnost Vodafone jsem se snažil nastavit různé typy blokací – jedná se o telefon dítěte –, abych předešel případným nechtěným vícenákladům.
V uživatelském rozhraní u blokací zcela chyběla volba "Změnit" (viz screenshot). Jelikož nebylo patrné, zda se označením "Aktivní" myslí ze strany Vodafone "Aktivní služba plateb třetím stranám" nebo zda je "Aktinví blokace této služby" vznesl jsem tento dotaz na obchodního zástupce, který smlouvu/převod sjednával. Po jeho ujištění (mohu doložit v případném sporu mailovou komunikací), že se jedná o "aktivní službu" jsem považoval věc za jednoznačnou. V opačném případě bych mohl zjevný nedostatek fungování webového rozhraní vyřešit telefonicky s operátorem.

V dalším vyúčtování mimořádná platba třetí straně však byla.
Považuji možnost nastavení služeb za nedostatečnou a vyjádření obchodního zástupce za zavádějící.
Během dalšího telefonické komunikace s operátorem nebyla ani po opakovaném dotazu zmíněna možnost podat stížnost na vyúčtování elektronicky (přes formulář). Pouze dopisem (!) nebo na pobočce.
Díky platformě VaseStiznosti jsem se o této možnosti dozvěvděl a následně tak učiním. Zároveň pokládám dotaz i zde:
Lze za těchto okolností požadovat od Zprostředkovatele platby (Vodafone) náklady zpět?

Děkuji
s pozdravem
Elmar Tausinger


Produkt

Telefonní tarif – Red Basic


Požadované řešení

Navrácení části vyúčtování z důvodu nemožnosti srozumitelného a jednoznačného nastavení služeb.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2024 15:07, před 2 měsíci

Z popisu stížnosti si nejsme zcela jisti, jakou informaci ohledně služby spotřebitel od obchodního zástupce získal.

Dle § 430 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že pověří-li podnikatel někoho při provozu obchodního závodu určitou činností, zastupuje tato osoba podnikatele ve všech jednáních, k nimž při této činnosti obvykle dochází. Jestliže zaměstnanec společnosti spotřebiteli sdělil, že je služba plateb třetím stranám zablokována, neměly by být platby třetím stranám umožněny. V opačném případě by podle našeho názoru mohl spotřebitel po společnosti požadovat náhradu.

V obchodních podmínkách společnosti Vodafone je uvedeno, že pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním nebo není spokojen s kvalitou poskytnuté služby, může podat reklamaci písemnou formou na adresu Vodafone Czech Republic a. s., Reklamační oddělení, se sídlem náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, nebo elektronickou formou prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného na internetové stránce (zde: https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/) anebo osobně v kterémkoliv obchodním místě Vodafonu.

Dále uvádí, že společnost vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne jejího doručení, případně do 2 měsíců, vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.11.2024 15:43, před 2 měsíci

Dobrý den, pane Tausingere, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění v komunikaci. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.11.2024 20:48, před 2 měsíci


Elmar Tausinger

Dobrý den,

ano, k platbě třetí straně došlo i přes ujištění obchodního zástupce o jeho blokování.
Stížnost jsem již odeslal do společnosti Vodafone přes reklamační formulář.

Po obdržení odpovědi ze společnosti Vodafone, zde budu informovat o průběhu řešení.
Děkuji Tausinger

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2024 14:38, před měsícem

Dobrý den, pane Tausingere, je mi to opravdu velmi líto, pokud došlo k nedorozumění v komunikaci. Potvrzuji, že z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, je nutné nám napsat přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Jsem ráda, že jste nám již napsal a ujišťuji Vás, že Vaši reklamaci důkladně prověříme a zašleme Vám vyjádření. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.12.2024 21:02, před měsícem


Elmar Tausinger

Dobrý den,

reklamační odd. společnosti Vodafone si vyžádalo mailovou komunikaci zákazníka a svého obchodního zástupce. Na základě této korespondence usoudilo, že "došlo pouze k nedorozumnění" a SMS platbu třetí straně v dalším vyúčtování anulovalo. Domnívám se, že společnost v posledních dnech také upravila (k lepšímu) UX design služeb Blokování v uživatelském rozhraní. I pokud by se jednalo o časově náhodnou souhru, domnívám se že se jedná o krok správným směrem.

Děkuji dTestu, paní Hablovič i paní Motlové za pomoc při nalezení smírného řešení.
s pozdravem Elmar Tausinger

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2024 13:34, před měsícem

Dobrý den, pane Tausingere, jsem ráda, že se tato záležitost vyřešila a s řešením jste spokojen.
Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.