Společnost


EXPERY spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79251Nedodržená lhůta pro vyřízení uznané reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2024, před měsícem

Jarmila Hloušková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 1.10.2024 převzala společnost topprosteradla.cz zásilku, kterou jsem jí vracela chybně dodané, ale dopředu zaplacené zboží. Žádala jsem o vrácení peněz, číslo účtu bylo uvedeno i na reklamačním protokolu. Po té se nic nedělo a tak jsem se 23.10.24 pokoušela dovolat, zda vznikl nějaký problém. Nakonec jsem napsala e-mail, kde jsem vše popsala, ale stejně mi odpověděli ve smyslu, co chci vyřídit přesto, že to bylo v původním e-mailu a že pokud bych nevolala, že by mi zavolali, ale že mají přetíženou linku. Asi jsem další email napsala ostřeji, takže mi nakonec nějaká paní volala (z jiného čísla, než mají uvedeno v kontaktech) s tím, že mi přijde email, kde mám opět uvést číslo účtu na který zašlou peníze. Opět se nic nedělo, email nikde, tak jsem znovu napsala 25.10.24, že mi dosud žádost o číslo mého účtu neposlali. Podle mě je to nesmysl, protože číslo je uvedeno na protokolu k reklamaci, případně je dohledatelné na bankovním výpise. Email s žádostí o číslo účtu došel 29.10.24, ihned jsem číslo poslala, 30.10.24 mi odpověděli emailem, že reklamaci předali k proplacení. A zase klid. Dne 4.11. a 6.11.24 jsem emailem urgovala proplacení, dostala jsem odpověď:

"moc se omlouváme, zaurgovali jsme dané oddělení o proplacení zboží. Věříme, že to bude, co nejdříve. Předali jsme veškeré informace dále."


S přáním hezkého dne

Top Prostěradla - TopProsteradla.cz
info@topprosteradla.cz
+420 604 184 184 (8:00 - 18:00)
www.topprosteradla.cz

Jedná se o částku 1298 Kč. Dříve jsem s tímto eshopem neměla problém, ale pravdou je, že jsem nikdy nic nevracela. Až tentokrát a pozdě jsem našla i záporné hodnocení např. na heurece především co se týká vracení peněz.


Produkt

Jednalo se o koupi dvou přikrývek z drutého vlákna, přišla jedna dle objednávky, ale druhá byla něco úplně jiného s druky na připevnění k něčemu, co jsem neměla, ani si neobjednala. Vracela jsem proto, že jsem chtěla dvě stejné.


Požadované řešení

Vrácení peněz za vrácené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2024 16:48, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti EXPERY spol. s r.o., Na Bělidle 830/2, 15000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 10:25, před měsícem

Společnost nás informovala, že peníze spotřebitelce vrátila, což nám spotřebitelka následně potvrdila.

Na základě těchto informací stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran. Děkujeme stranám za poskytnou součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.