Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Při nastavení nového tarifu u O2 a nastavení blokace automatického obnovení dat nikde není zákazník informován o tom, že uživatel bez oprávnění nakládat s nastavením služby může obejít toto nastavení a pomocí SMS si službu po vyčerpání limitu znovu aktivovat a tímto pak dojde jak k trvalému vypnutí blokace automatického dokupu datových balíčku, tak zároveň umožní uživateli telefonního čísla (třeba dětem) si volně dokupovat balíčky pomocí SMS.
Jako zákazník jsem nikde nebyl o této variantě informován, trvalo mi 6 telefonátů do O2 než mi řekli o této možnosti, reklamaci odmítají nabrat na toto a kompenzovat tuto situaci.
Jako hlavní osoba a jediná osoba nakládající s účtem jsem byl nejdříve osočen že si to dělám sám, přitom systém jasně ukazuje co dělá systém a co dělá zákazník. Nikde není vidět aktivita uživatele daného telefonního čísla (v tomto případě dítěte).
U záznamů v systému jsou vidět objednávky provedené uživatelem: SYSTEM, z toho opravdu jako zákazník nezjistím že to dělá uživatel čísla pomocí SMS zprávy a nemohl jsem to ani nijak zjistit protože mi trvalo 6 telefonátů toto zjistit, až poslední operátor potvrdil že to bylo proklikem z SMS zprávy a ověřovacím kodem v SMS...který šel na dotyčné číslo, ne na moje jako hlavní a jediné osoby nakládající se službami u O2.
Nikde v nastavení služby člověk nevidí kdo tento úkon provedl, což beru jako klamavou praktiku na zákazníka, stejně tak jako možnost objednávání pomocí SMS....kdy operátor vědomě ví že tuto službu pak budou děti zneužívat.
U nastavení blokace žádné takové upozornění není, nikde není ani varianta nastavení opravdové trvalé blokace...
Kdo mi zaplatí ušlý zisk za můj ztrávený čas, jsem OSVČ ....1000Kč/hod mi O2 nezaplatí za čas strávený na telefonu řešením.
zkrátka operátoři takto těží z toho že si uživatelé nevědomky přes SMS znovu zruší trvalou blokaci automatického dokupu dat a netransparentními procesy se snaží takovéto služby prodávat a poskytovat.
Blokování automatického dokupu datových balíčku po vyčerpání limitu FUP
Upozornění u nastavení blokace...že je možné pomocí SMS tuto službu nadálku vyresetovat, umožnit správci čísel v rodině nastavit opravdu trvalou blokaci, kterou může nastavit administrátor.
Při vypnutí automatického dokupu - viz. printscreen není žádné upozornění, že by existovala možnost přes SMS zachována.
Vrácení částek naúčtovaných za takovýto dokup balíčků - stal se 3x, ikdyž jsem vždy znovu nastavil blokaci dat.
|
Tweet |
Jestliže je k obnově dat nutné zaslat SMS, jsme toho názoru, že nelze obnovu dat označit za automatickou. V tomto případě se tak dle našeho názoru, vycházejícího z popisu, nejedná o chybu služby. Společnost by však spotřebiteli mohla nabídnout zrušení možnosti dokupu datových balíčků pomocí SMS.
Pokud se spotřebitel domnívá, že je služba poskytována vadně, je možné ji reklamovat. Na stránkách O2 je uvedeno, že pokud porucha představuje vadu služby z důvodu na straně podnikatele, je třeba ji nahlásit nebo ji společnost musí sama objevit, aby se jí zabývala.
Reklamaci může spotřebitel podat:
Přes O2 Chat – každý den od 8:00 do 19:00.
Osobně – v kterékoli O2 Prodejně.
Telefonicky – bezplatná linka 800 02 02 02.
Písemně – dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.
Dále uvádí, že reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování a reklamaci služby do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace nebude reklamace uznána.
Na vyřízení reklamace má podnikatel kalendářní měsíc. Ve výjimečných situacích, například tehdy, když je potřeba komunikovat s dodavateli v zahraničí, se doba vyřízení může prodloužit na dva měsíce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Hezký den, děkujeme za Vaši zprávu. Při nastavení tarifu u O2 je možné blokaci automatické obnovy dat spravovat prostřednictvím Moje O2 nebo aplikace Moje O2. Pokud je blokace vypnuta, uživatel může dokupovat data ručně pomocí SMS. Je důležité, aby osoba s oprávněním k nastavení služeb byla informována o možnostech správy těchto nastavení, aby se předešlo nechtěným nákupům datových balíčků. Pokud je potřeba omezit možnost dokupování dat, doporučuji zkontrolovat nastavení oprávnění a případně kontaktovat interní podporu pro další možnosti zabezpečení. Pokud jste narazil na problém s nechtěným dokupováním dat a reklamace byla zamítnuta, kontaktujte nás prosím prostřednictvím emailové adresy info@o2guru.cz. S přáním hezkého dne Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.