Společnost


AUTOCENTRUM DAN a SYN, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7927Skrytá vada na zakoupeném vozidle - prodejce nekomunikuje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2015, před 9 lety

Jan Schenker

Znění stížnosti

Zakoupil jsem vozidlo se skrytou vadou motoru, na kterou jsem nebyl před koupí upozorněn.

Zpočátku veškeré jednání na dobré úrovni, auto pěkné, nakonec jsme se dohodli na slevě (díky katastrofálnímu stavů brzd a tlumičů), auto jsem zaplatil a vyrazil zpět k domovu, cca 500 km z Českých Budějovic směr Ostrava.

Po ujetí cca 30 km po okrscích mi zahlásil palubní PC málo vody v chladícím okruhu. Řekl jsem si, auto dlouho stálo, dolil jsem a jel jsem dále. Ovšem po chvíli jízdy opět. Auto se začalo přehřívat, voda vyvařovala.... Kontaktoval jsem prodejce, že je nějaký problém, a co s tím. Dohodli jsme se, že pojedu dále, a dojedu domů, kde nechám vozidlo za jejich náklady opravit.

Domů jsem s velkými obtížemi dojel, a dal vozidlo do servisu. Zde po rozborce určili závadu v podobě ohlého bloku motoru, ohlá hlava a prasklé těsnění pod hlavou.....
V bazaru stále komunikovali, vše v pořádku. Nechal jsem tedy vozidlo opravit, ovšem poté, co jsem chtěl uhradit opravu ( cca 13 000 Kč ) tak již komunikovat přestali a řekli mi, že si za to můžu sám, že oni to prodali v pořádku.
Po opravě a provozu cca 3000km se komplet vysypal alternátor, takže opět investice a investice...


Produkt

Volkswagen Touran 2.0 TDi, se skrytou vadou motoru,


Požadované řešení

Chtěl bych uhradit opravu (náklady), které mi prodejce potvrdil že uhradí (mám to písemně). Bohužel k úhradě již nedošlo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2015 14:23, před 9 lety

Prodávající i v případě prodeje použité věci odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, jaké byly sjednány v kupní smlouvě a které se dají od věci očekávat (např. věc vyhovuje požadavkům právních předpisů). Není-li tomu tak, věc má vady. Spotřebitel může v takovém případě uplatnit právo z vady. Toto právo může uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu, pokud to není možné tak má nárok na přiměřenou slevu nebo může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Zavázal-li se prodávající k proplacení nákladů na opravu vozidla, musí tak učinit. Daný slib zavazuje a smlouvy mají být splněny, jak praví jedna ze základních zásad soukromého práva.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky v přiměřené době, je možné prodávajícího vyzvat tzv. předžalovní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby k soudu. Ale v případě projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním zároveň dlužníka upozorníte, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 11:19, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.