Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Podnět podávám z důvodu, že zhotovitelé pan Šelong a p.H na moji
reklamaci skrytých vad díla přes datovou schránku nijak nereagovali
(p.H) a p.Šelong ji odmítl řešit s tím, že on nebyl zhotovitel, ale pan
H. Práce byly prováděny ve dnech 30.7. - 1.8.2024, kdy byly kvůli
nedodržení montážního postupu přerušeny po předchozí hádce, kdy
zhotovitelé odmítli zjištěnou vadu díla opravit. O předání díla byl sepsán
protokol, který je v příloze. Následně jsem společně s technikem firmy
Rigips zjistil další vady vady díla a ty jsem písemně reklamoval viz
Reklamace stavebních prací. Odpověď p.Šelonga je připojena v příloze.
viz popis stížnosti
Sleva na dílo adekvátní nákladům na opravu vad tj. 50% z ceny.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Při převzetí díla má spotřebitel možnost převzít dokončené dílo s výhradami nebo bez výhrad. Pokud však dílo převezme bez výhrad, nepřizná mu sod právo ze zjevné vady díla, pokud zhotovitel díla namítne, že právo nebylo uplatněno včas.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
Spotřebitel může dílo reklamovat u toho, s kým byla smlouva o dílo uzavřena bez ohledu na to, kdo dílo skutečně prováděl. Zhotovitel má totiž podle § 2589 občanského zákoníku možnost provést dílo osobně, anebo je nechá provést pod svým osobním vedením. Přenechání provedení díla jinému ho však nezbavuje odpovědnosti za případné vady díla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.