Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#79273Nevyřešená reklamace,nadměrné zvednutí záloh ,nemožnost splatkoveho kalendáře

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2024, před měsícem

Kateřina Marková

Znění stížnosti

Již měsíc řeším s dodavatelem Yello záležitost ,která je neřešitelná . Mám u této společnosti elektřinu , vystavily vyúčtování které bylo s velkým nedoplatkem 30tisic za 7mesicu. Jedná se o byt 3+1, v bytovce. Zálohy hrazeny v adekvátní výši. Po bližším zkoumání proč je tak vysoký nedoplatek zjištěno že stavy které jsou ve faktuře udělaný odhadem ,už když jsem k nim prechazela od Mnd ,počáteční stavy na vyúčtování odhadem. Nakonec zjištěno že nadměrná a obří spotřeba ve vyúčtování byla za dva měsíce od dubna do června ,kdy v bytě nikdo nebyl a mimo topnou sezónu , vyčísleno jako kdyby byla na mou elektřinu napojena celá bytovka. Ihned po vystavení vyúčtování jsem kontaktovala operátora s žádostí o splátkový kalendář a prosetreni spotřeby za tyto dva měsíce a reklamace na vyúčtování odhadem. Operátor slíbil ,že požadavek na splátkový kalendář zada a tři týdny se nikdo neozval. Po dalším volání mi bylo sděleno ,že požadavek žádají znovu,že o ničem neví. V tu chvíli ale už byla den po splatnosti záloha ,kterou mi nastavily i proti mé vůli na neadekvátní částku ktera by mi stačila na zálohu celé bytovky a to na částku 10300kc měsíčně!!! Po dalším volání mi bylo sděleno že splátkový kalendář neumožní protože mám zálohu po splatnosti ,a že je nutné ji uhradit,po té mi možná vystaví splátkový kalendář na 5 splátek ale zálohy nesnizi na adekvátní částku že to nelze, protože jsem povinná hradit v této vysoké částce. Podaná žádost na snížení záloh ,Podaná reklamace na operátora ,který pochybil,protoze nezadal požadavek na splátkový kalendář ihned a tudíš jsem se dostala do situace ,že splátkový kalendář neumozni,záloha po splatnosti a v takto nadměrně nastavené výšši.Chteji uhradit fakturu ve vyšši 30tis naráz,reklamace neuznaná ,a platit zálohy ve výšši 10300kc. Komunikace hrozná ,posláno několik emailů,když se tam člověk dovolá řeknou,že se ozvou a nic se neděje. Už nevím jak situaci řešit ,nemůžu je přimět aby mi daly zálohy v adekvátní vyšši na byt ,abych je zvládla platit,vyřešit splátkový kalendář a reklamaci vyúčtování. Komunikace žádná ,jen upomínka ve schránce 40tis ,za chvíli bude splatná druhá záloha a pokud se nedomluvim pravděpodobně mě přijdou odpojit.bohuzel mám fix ještě na 16mesicu takže kdybych odešla dostala bych k nedoplatku ,nezaplacené záloze ještě pokutu z jejich nastavených takhle vysokých záloh do konce smlouvy cca 50tisic. Nevim co mam dělat chci jen docílit vyřešení reklamace ,čímž by nemusel být nedoplatek tak vysoký ,splácet nedoplatek a snížit zálohy na normální výši odpovídající zálohám bytu. Reklamační oddělení prý nemají a nevím kam podat stížnost nebo jak se s nimi domluvit. Na emaily odpovídají podlouhe prodlevě a po telefonu nic nevyřeší nebo nemají odpověď a že se ozvou a nic se neděje. Prosím o radu co v této situaci dělat.


Požadované řešení

Snížení záloh ,vyřešení reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 10:25, před měsícem

Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Pokud došlo k chybě ve vyúčtování, může jej spotřebitel taktéž reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Spotřebitel může dodavatele požádat o snížení záloh, které by měly být v souladu s § 11 odst. 6 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon) nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny v následujícím zúčtovacím období. Jestliže dodavatel žádosti nevyhoví, může spotřebitel podat ERÚ podnět k prošetření postupu dodavatele.

Dodavatel nemá povinnost splátkový kalendář poskytnout, doporučujeme však se na dodavatele s žádostí o něj obrátit.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Dopis bude zaslán na adresu eYello CZ, k.s., Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.12.2024 18:06, před 28 dny

Dobrý den, děkujeme paní Markové za podnět a dTestu za vyjádření k případu,
zákaznice již zasílala stížnost také na ERÚ. Níže zasíláme naše vyjádření k případu.

Předmětná faktura byla vystavena za období od 11. 04. 2024 do 16. 09. 2024, přičemž stav na počátku byl odečten PDS, konečný stav stanoven dle samoodečtu zákaznice. Dne 24.10.2024 poslala zákaznice k reklamaci ofocené stavy elektroměru, ale vzhledem k tomu, že byly vyšší, než stav nahlášený k 16.9.2024, nebylo co reklamovat. Zákaznice měla vysokou spotřebu i u předchozího dodavatele, což vyplynulo z faktury, kterou doložila a kde měla z důvodu neuhrazených záloh vysoký nedoplatek.
Zákaznice je v insolvenci, proto Yello nesouhlasí ani s vystavení splátkového kalendáře. Celková pohledávka vůči paní Markové činí 41 324 Kč, je nutné ji uhradit. Na PDS byla skutečně již odeslána žádost o přerušení dodávky elektřiny k 2. 12. 2024.

Se zákaznicí bylo projednáváno i případně přezkoušení elektroměru, ovšem s podmínkou, že písemně vyjádří souhlas s tím, že pokud technik PDS neshledá žádnou závadu, může se stát, že bude naúčtován poplatek za marný výjezd.
Výše zálohy byla stanovena podle dat od provozovatele distribuční soustavy, který uvádí roční spotřebu zákaznice ve výši 19 936 kWh, což znamená roční náklady ve výši 115 385 Kč. Yello stanovuje 11 záloh, takže výše zálohy 10 490 Kč odpovídá.

Pokud by paní Marková měla jakékoliv další otázky, ať se neváhá na nás obrátit.
S pozdravem
tým Yello.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2024 13:52, před 27 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže zálohy odpovídají předpokládané spotřebě na základě minulých vyúčtování, není možné požadovat jejich snížení.

S ohledem na vyjádření společnosti přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.