Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Zakoupila jsem letenky na booking.com - česká verze, letenky jsem ze zdravotních důvodů musela stornovat. Stornovala jsem je u letecké společnosti Cebu Pacific Air - chtěli po mě dokumenty - lékařské zprávy... vše jsem jim obratem odeslala mailem - po několika dnech se mi poslali mail, že jsem se jim neozvala a případ uzavírají, opětovně jsem jim odeslala dokumenty, ale již nereagovali (kontaktovala jsem je několikrát během 2-3 měsíců). Dále jsem kontaktovala přímo booking.com - kde mi letenky stornovali s tím, že čekají na vrácení částky. A to mi píší do dnes - stále dokola, že čekají na vrácení od letecké společnosti, že mám být trpělivá. poslala jsem nespočet e-mailů s požadavkem na vrácení peněz, kontaktovala podporu, ale již 6 měsíců nic.
požaduji vrácení celé částky a to 200,74 USD
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka zaslala veškeré požadované informace včas dle pokynů společnosti, měla by jí být částka vyplacena. Včasné zaslání dokumentů je možné doložit například snímkem obrazovky o odeslání předmětného e-mailu.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.
Dále je ve všeobecných podmínkách uvedeno, že pokud spotřebitel žije v České republice a není spokojen s tím, jak jeho stížnost společnost řeší, může podat stížnost oddělení ADR ústředního inspektorátu České obchodní inspekce (e-mail: adr@coi.cz, https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Tato služba je bezplatná.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.