Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Rezervovali jsme si půjčení auta v Portugalsku přes program Hotels&cars skrz moje letecké milé Miles and More. Rezervace stála 122 eur a 3000 mil. V rezervaci nebylo nikde zmíněno, že bych měl platit nějaký další poplatek. Dokonce v jednom emailu bylo napsáno, že "0.00 eur is due at agency at Europecar". Přesto na letišti, když jsem chtěl auto vyzvednout, tak mi řekli, že tato rezervace je bez pojištění a že v EU je nelegální pronajmout auto bez pojištění a že musím zaplatit dalších 160 eur. To jsem tedy odmítl a stěžoval si na toho providera, co mi tu rezervaci prodal. Podle mě se chovali protizákonně, když mi prodali pronájem auta bez pojištění (stejně tak mi řekli na přepážce, že Evropskému občanovi se nesmí prodat auto bez pojištění) a taky že tvrdil že žádné další poplatky platit na přepážce nebudu. Navíc kdybych si to auto rezervoval přímo u Europecar, tak by mě vyšlo dohromady na 200 eur včetně pojištění a ani bych neplýtval svoje milé.
Nicméně ten provider zamítl moji stížnost a peníze mi nechce vrátit ani po několika odůvodnění, že jednali nelegálně.
rezervace půjčení auta
vrácení peněz za nevyužitou službu.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že stránky hotelscarsandmore.rockettravel.com nejsou v češtině a ceny nejsou uvedeny ani v české měně, není zde zaměření na českého spotřebitele a vztah se tak nejspíše nebude řídit českým právem.
Pokud by se vztah řídil dle českého práva:
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Pokud tedy společnost neuváděla, že bude spotřebitel na místě muset něco doplácet, domníváme se, že by neměl být povinen platit doplatek za službu.
Obecně také platí, že jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Týká-li se omyl vedlejší okolnosti, kterou ani strany neprohlásily za rozhodující, je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu. Bylo-li právně jednáno v omylu vyvolaném lstí, je právní jednání neplatné, třebaže se omyl týká jen vedlejší okolnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v USA), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.