Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
vysavač v záruční době reklamován (popis závady v reklamačním protokolu viz příloha), přístroji byla vyměněna kompletně celá základová deska, vady se však začaly opakovat, zhoršovat. prodejce opakovaně odmítá přístroj opravit, protože už není v záruce 2 let. odkazuje mě na ČOI, která v této věci nic nedělá, prodejce se vyjádřil, že jeho stanovisko "neopraví" je neměnné. proto jsem nechala přístroj diagnostikovat v jiném servisu + obrátila jsem se přímo na firmu Xiaomi. tam mi potvrdili, že opravou v neautorizovaném servisu mě (zákazníka) připravili o 2 letou záruku oprav zdarma + mohly způsobit závažné poškození na přístroji. v diagnostickém servisu mi řekli, že takto zamotané a potrhané kabely neviděli. když jsem tyto relevantní informace předala prodejci s návrhem odstoupení od smlouvy a vrácení zboží na prodejnu již neodpověděl.
již jsem s vámi konzultovala přes poradenský servis a máte k tomuto případu bližší informace, v případě dotazů ráda zodpovím další otázky
Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Pro - white
ideální vrácení peněz, autorizovaná oprava a kontrola přístroje v VSP DATA
|
Tweet |
Jelikož byla smlouva uzavřena před 6. 1. 2023, vztahuje se na ni právní úprava ve znění před spotřebitelskou novelou (účinnou od 6. 1. 2023).
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by šlo o placenou opravu, jednalo by se o smlouvu o dílo ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vadně provedené dílo lze standardně reklamovat. Tak tomu není v případě opravy v rámci reklamačního procesu, která je bezplatná.
Pokud by ale věc po opravě v rámci reklamace vykazovala stejnou vadu, kvůli které spotřebitel zboží reklamoval (vada by tedy nebyla odstraněna), mohlo by v určitých situacích jít o reklamaci, která nebyla vyřízena řádně. V takovém případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. To lze dokázat např. znaleckým posudkem, který si již spotřebitel dle informací poskytnutých naší poradně zajistil.
Jestliže by bylo zboží během reklamace poškozeno:
V souladu s ustanovením § 2944 za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.