Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7933Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2015, před 9 lety

Petr Kraus

Znění stížnosti

Dobrý den,
byly mi zaslány Vaší firmou zdarma trenky, které mi vu vůbec neprišli.Došla mi jen obalka se složenkou na 150kč tim pádem už od vás nic nechci a ruším veškere další objednávky i tu na 23.10.2015 ne děkuji me zákaznické čislo je 297162


Produkt

spodní prádlo prestige classic boxers


Požadované řešení

zrušit vše od této firmy na mé jmeno Petr Kraus zákaznické číslo je 297162 doufejme že to budete akceptovat děkuji jinak budu muset učinit jisté kroky děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2015 11:10, před 9 lety

Byla-li sjednána smlouva o koupi zboží (mohla být sjednána i telefonicky, a to tak, že spotřebitel po telefonu souhlasil se zasláním vzorku zdarma), měl by spotřebitel od takové smlouvy neprodleně odstoupit.

Z nabídky po telefonu se stává závazná objednávka, která zpravidla spočívá v tom, že po první zásilce se zbožím chodí na uvedenou adresu spotřebitelem další, opakované zásilky se zbožím. Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Skutečnost, že půjde o pravidelné dodávky zboží, nebývá během uskutečněného hovoru zmíněna. Není-li však předem dohodnuto, že se jedná o stálý odběr za sjednanou cenu, nevzniká žádná kupní smlouva na dobu neurčitou, byť je to zakotveno v obchodních podmínkách společnosti.

Jelikož se jedná o smluvní vztah uzavřený distančním způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dní od převzetí zboží. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Pokud spotřebitel neodstoupí od smlouvy ještě před doručením zboží, měl by pak zásilku přijmout a spolu s odstoupením od smlouvy zaslat zpět na adresu společnosti (Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2) a žádat vrácení nákladů na dodání.

Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku má spotřebitel právo od smlouvy od odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze od smlouvy odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před jeho převzetím. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice EU o právech spotřebitelů v b. 40, která je podkladem české právní úpravy.

Dojitím odstoupení od smlouvy podnikateli, se smlouva uzavřená po telefonu od počátku ruší. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Pokud by spotřebiteli chodily zásilky i po odstoupení od smlouvy, pak by se jednalo o tzv. nevyžádané plnění. Spotřebitel si takové zboží může ponechat, aniž by je musel uhradit.

Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2016 13:11, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.