Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 3.11.24 v 17:00 jsem zakoupil v AAA Auto Praha Čestlice automobil Audi A4 r.v. 2021. Při cestě domu z prodejny v 18:55 se na displeji objevila chybová hláška Pohon:závada! Kontaktujte servis. Ihned jsem volal zpět do prodejny kde jsem se domluvily že auto nechám druhý den zkontrolovat mechanikem. Na diagnostické kontrole se našla chyba P001600. Auto převezeno zpět na prodejnu 5.11.24 s požadavkem na opravu.
14.11.24 Obdržen dopis o zamítnutí reklamace, s rozhodnutím že se nejedná o vadu za kterou prodávající odpovídá. Jako projev dobré vůle my byla nabídnuta kompenzace 20.000Kč a nebo výměna vozu.
16.11. Jsem chtěl na pobočce odstoupit od smlouvy kvůli skryté vadě na autě. Může se jednat o čidlo nebo taky o výměnu motoru. S bankou (auto částečně financováno úvěrem) jsem mluvil a lze úvěr zrušit po domluvě s prodejcem. Bohužel na prodejně jsem dostal pouze dvě možnosti, auto vyměnit za jiné nebo fin. kompenzaci 30k. Bohužel podobné auto které by my vyhovovalo jsem nenašel a kompenzace my nevyhovuje když není známa finální cena opravy a auto je nepojízdné. Nestěžuji si na personál ten bych byl ochotný a milý ale na řešení situace hned po koupi auta za 550 tis.
Zamítnutá reklamace
Ideálně oprava automobilu nebo odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.