Společnost


ProRetail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79354Bezdůvodné obohacení - nevrácení peněz za vrácené zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2024, před měsícem

Jan Šafrata

Znění stížnosti

Dne 19.10.2023 jsem prostřednictvím eshopu businessstyle.cz objednala následující zboží:
- 3ks rovné záděrkové nůžky Solingen (kód: 990115) dohromady za 753,69 Kč včetně DPH
- 1ks pilník na nehty Solingen (kód: 11961700) za 96,03 Kč včetně DPH

V zásilce dodané dne 24.10.2023 jsem obdržela nůžky zahnuté místo objednaných rovných.

To, že zaslané nůžky neodpovídaly mojí objednávce jsem komunikovala s operátorem eshopu businessstyle.cz prostřednicvím online chatu hned po rozbalení zásilky dne 24.10.2023. Operátorka se za chybu omluvila a souhlasila se zasláním nůžek zpět prostřednictvím Zásilkovny.
Dne 24.10.2023 jsem s využitím sděleného kódu pro Zásilkovnu poslala 3ks zahnuté nůžky zpět.
V balíčku jsem přiložila navíc i odstoupení od smlouvy dle § 53 občanského zákoníku v rozsahu 3ks rovných záděrkových nůžek Solingen (kód: 990115) dohromady za 753,69 Kč včetně DPH s žádostí o vrácení této částky na účet uvedený v odstoupení od smlouvy.

Částka za vrácené zboží nebyla dosud vrácena, což je k dnešnímu dni, tj. k 17.11.2024, již jeden rok a 24 dnů ode dne odstoupení a zaslání zboží zpět.

Provozovatel eshopu businessstyle.cz nereagoval na nespočet výzev na online chatu a emailu, nereagoval ani na:
- Výzvu číslo 1 k vydání bezdůvodného obohacení ze dne 17.12.2023 zaslanou datovou schránkou
- Výzvu číslo 2 k vydání bezdůvodného obohacení ze dne 17.10.2024 zaslanou datovou schránkou
- Předžalobní výzvu k vydání bezdůvodného obohacení ze dne 17.10.2024 zaslanou datovou schránkou
a peníze dosud nevrátil ani na kartu, kterou byla objednávka zaplacena, ani na účet uvedený v odstoupení od smlouvy v rozsahu 3ks rovných záděrkových nůžek.


Produkt

rovné záděrkové nůžky Solingen https://www.businessstyle.cz/manikury/solingen-nuzky-zaderkove/


Požadované řešení

Prosím o vrácení částky 753,69 Kč, která mi náleží za vrácené zboží, na účet uvedený v odstoupení od smlouvy ze dne 19.10.2023.
Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 09:32, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.