Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Autobus ani po 2 hodinách nepřijel do zastávky. Měla jsem koupenou jízdenku na 9.10.2024 z Chorvatska do Prahy ale autobus nepřijel. Vznikly mi nemalé problémy a musela jsem jet místním spojem do Záhřebu a tam jsem naštěstí stihla spoj, na který jsem použila zakoupenou jízdenku. Reklamovala jsem tuto záležitost u Flixbusu ale nechtějí mi vyhovět.
Komunikuji s nimi přes mail již přes týden a jeto pořád dokola - omlouvají se mi za vzniklou situaci ale vrátit peníze nemohou. Mám pocit že komunikuji s umělou inteligencí a stále vysvětluji že pochybení je na jejich straně ale vše marně.
vrácení peněz za cestu z Bašky Vody do Záhřebu.
|
Tweet |
Dle přepravních podmínek společnosti platí, že v případě zrušení nebo zpoždění spoje, FlixCompanies nebo provozovatel autobusové stanice oznámí cestujícím situaci co nejdříve, nejpozději 30 minut po plánovaném čase odjezdu a informuje je o předpokládaném odjezdu, jakmile budou tyto informace k dispozici. FlixCompanies poskytnou všem cestujícím, zejména těm, kteří odjíždějí z autobusových stanic bez personálu, informace o zrušení nebo zpoždění v elektronické podobě. Pro získání těchto informací musí cestující poskytnout požadované kontaktní údaje (např. číslo mobilního telefonu).
Pokud navíc existuje odůvodněný předpoklad, že odjezd rezervovaného spoje bude muset být zrušen, bude zpožděn o více než 120 minut, nebo v případě nadměrného počtu rezervací, mají cestující tyto možnosti:
a) mohou pokračovat v cestě při nejbližší možné příležitosti na jiné trase vedoucí do destinace stanovené ve smlouvě o přepravě, a to za podmínek srovnatelných s podmínkami uvedenými ve smlouvě; nebo
b) mohou požádat o proplacení jízdného a o volnou zpáteční jízdenku na autobus jedoucí do místa odjezdu stanoveného v příslušné přepravní smlouvě.
Nárok na úplné proplacení zakoupené jízdenky vzniká jak pro část absolvované trasy, tak i pro neabsolvovanou trasu v případě, že byla cesta zmařena vzhledem k původnímu plánu cesty cestujících. Náhrada bude provedena v penězích do 14 dnů od obdržení požadavku na odškodnění nebo předložení nabídky volby podle písmene a) nebo b), nesouhlasí-li cestující s jinou formou náhrady.
Pokud tedy došlo ke zpoždění či zrušení spoje, měl být spotřebitel o této skutečnosti včas informován, pokud to umožňovaly okolnosti (např. spotřebitel poskytl společnosti své telefonní číslo). Pokud by spotřebitel informován nebyl, porušila by tím společnost svoji smluvní povinnost. V takovém případě dle § 2913 občanského zákoníku platí, že pokud strana poruší povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Spotřebitel by tedy mohl žádat uhrazení nákladů za náhradní cestu.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí společnost nabídla vrácení peněz za nevyužitou jízdu, což přijala. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.