Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#79376Tarif neodpovídá deklarovaným parametrům

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2024, před měsícem

Elmar Tausinger

Znění stížnosti

Dobrý den,

společnost Vodafone na stránkách https://tam.je/vase-odmena/ nabízí pro současné klienty s internetovým přpojením cenově zvýhodněné tarify pro připojení telfonních čísel pod stejný rodinný účet.
Nabídky jsem využil a telefonickou cestou uzavřel smlouvu na tarif "Red Basic 6 GB". Jak již z z názvu vyplývá (a jelikož během monitorovaného hovoru byla zopakován právě tento parametr) tento objem dat jsem k tarifu očekával.
Ani po aktivaci čísla (až dosud = téměř měsíc) mi nepřišla smlouva v písmené podobě a popisem domluveného rozsahu.
Naopak po přihlášení do uživatelského rozhraní je tarif definován pouze rozsahem 4 GB.
Další balíčky (po 500 MB) při překročení 4 GB jsou účtovány á 49,-Kč. Tarif v původně smluveném rozashu by tak nakonec byl o 186 Kč dražší.
Jedinou možností jakou pro využití původně smluveného rozsahu společnost Vodafone nabízí je poměrně obtížně lokalizovatelné (po přihlášení do uživatelského účtu) tlačítko "Aktivovat 2 GB zdarma".
To by uživatel musel dělat pravidelně každý měsíc.

Domnívám se že, by se mohlo jednat o klamavou reklamu.
Stížnost v tomto znění odesílám do společnosti Vodafone i cestou reklamačního formuláře.

Děkuji předem za vyjádření
Elmar Tausinger

PS: Je možné přes platformu vasestiznost.cz předat společnosti Vodafone souhlas s jejich vyjádřením zde?
Jejich vyjádření s vágním odkazem na ochranu osobních údajů nutí spotřebitele nakonec řešit stížnost paralelně "na dvou frontách" .-)

PS: Je možné přes platformu


Produkt

Telefonní tarif – Red Basic 6 GB


Požadované řešení

Zaslání obsahu smlouvy k danému tarifu.
Úprava stávajícího tarifu na smluvený rozsah – tedy 6 GB dat každý měsíc.
Bez nutnosti manuálně do nastavení rozsahu vstupovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 11:20, před měsícem

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před uzavřením smlouvy řádně přečetli podmínky dané služby.

U tarifu Red Basic je na stránkách společnosti uvedeno, že 6 GB datového objemu znamená 4 + 2 GB, přičemž dodatečný objem dat je potřeba aktivovat v aplikaci Můj Vodafone.

V tarifních podmínkách společnosti je dále uvedeno, že mobilní data o určité hodnotě v závislosti na konkrétním tarifu je možné si aktivovat v aplikaci Můj Vodafone, a to na každé zúčtovací období. Pokud chce zákazník data využívat každé zúčtovací období, musí si balíček dat každé zúčtovací období v aplikaci Můj Vodafone aktivovat.

Pokud se však spotřebitel přesto domnívá, že se jedná o klamavou reklamu dle § 2977 občanského zákoníku, může podat podnět České obchodní inspekci, která danou situaci prověří. Podnět k prošetření je možné podat zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Nekalosoutěžní praktika konkrétně pak klamavá reklama je upravena v § 2977 občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.

Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).

K dotazu spotřebitele ohledně řešení situace skrze naši službu dodáváme, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti obou zúčastněných stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2024 13:18, před měsícem

Dobrý den, pane Tausingere, je mi líto, ale prostřednictvím stránek třetích stran nemůžeme řešit konkrétní požadavky zákazníků, ale z Vašeho popisu vyplývá, že už jste podal reklamaci. Věřím, že na základě této reklamace kolegové celou situaci důkladně prověří a následně Vám zašlou vyjádření nejpozději do jednoho měsíce od přijetí reklamace.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.