Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Reklamovali jsme u společnosti Čedok výlet do Varny v rámci zájezdu do Bulharska a požadovali zaslání faktury, neboť jsme přesvědčeni o tom, že výlet byl předražený a ošizený, a že společnost Čedok uvádí klamavé a neúplné informace, což uvádím v bodech dále:
- deklarováno zajištění průvodkyně v českém jazyce - průvodkyně byla naprosto neprofesionální paní, která neuměla pořádně česky a komolila bulharštinu se slovenštinou a češtinou a její vystupování bylo lehce řečeno amatérské;
- deklarovaného "lahodného oběda" - po celém dni jsme dostali dětskou porci oběda stávající se z malé kuřecí nohy a cca poloviny brambory nakrájené na plátky, nakydlé zmrzliny, kterou jsme se báli vůbec konzumovat a jedné litrové karafy na stůl pro 8 lidí! přičemž jsme na tento "lahodný oběd" jeli cestou zpátky přes půl Varny, abychom se po obědě opět vraceli zpět směrem do centra Varny (tady byl ten kšeft s restaurací viditelný);
- dále cituji "30 min výlet lodí srdcem přírodní rezervace Kamchia, kde příroda odkrývá svá tajemství. Pozorujte tanec kormoránů, volavek a ladnost vodních želv v jejich přirozeném prostředí" - kdy je tato přírodní rezervace pouhou chatovou špinavou a zapáchající osadou, nikde vidno žádné fauny, přičemž na nás na konci čekal plastový aligátor, abychom asi měli nějaký zážitek a průvodkyně se nestyděla se s vážnou tváří zeptat, zda jsme viděli toho aligátora, což byl pro mě vrchol drzosti;
- neupozornění na téměř 3 hodinovou cestu serpentýnami starým vrzajícím autobusem, kterou naše 4letá dcera prozvracela, přičemž jsem se snažila neúspěšně dovolat delegátce, že nechceme ve výletě dále pokračovat, zda by neměl některý z delegátů cestu a stáhl nás ze zhruba 1/3 cesty do Varny). Upozorňuji na fakt, že reklamovaný výlet byl doporučovaný pro děti a o této nevhodné cestě nepadla ani zmínka!
- vyhlášené delfinárium za to absolutně nestálo (může se jednat o subjektivní pocit), ale z popisu delegátky se mělo jednat o velké moderní delfinárium, přičemž realita je taková, že delfinárium, ostatně jako celá Varna, je zastaralé a opravdu maličké. Polovina představení byla mluvená v bulharštině, místy v angličtině, takže jsme více méně nerozuměli,
- na konci výletu nám byla poskytnuta hodina na rozchod - absolutně nedostatečná doba dostat se z parkoviště, kde nás vyložili, a něco stihnout. Ve výsledku jsme ale byli rádi, že už se vracíme a budeme konečně zpátky na hotelu, se kterým jsme mimochodem byli maximálně spokojení a mrzí nás, že ten den jsme raději nestrávili tam nebo na pláži. Přijdeme si o tento den ošizení.
Celý výlet trval od 8 hod do cca 18 hod, tj. celkem 10 hod a z toho pouze 15 min projížďky po řece Kamchia, 10 min prohlídky katedrály Panny Marie, 40 min představení v delfináriu a 1 hod rozchodu (aktivně tedy zhruba 2 a 1/4 hodiny) a zbytek čekáním a v autobuse. Přitom veškeré přesuny byly neuvěřitelně uspěchané a chaotické.
Co můžeme rozporovat je to, že průvodkyně v českém jazyce nebyla zajištěna, výlet není vhodný pro děti (určitě ne pro děti pod minimálně 6 let, což nikde není uvedeno a delegátka na věk dcery nebrala zřetel, neupozornění na dlouhou a špatnou cestu, kdy se obecně lidem dělá při cestě serpentýnami zle, 30 min projížďka na řece Kamchia je neuvěřitelně přestřelený čas a malý a nedostatečný oběd.
Na závěr chci uvést, že cena výletu 2 dospělý + dítě byla 5050 Kč, takže jsem očekávali zcela jiný přístup a standard!! Rozhořčeni jsme nebyli sami, avšak nemáme informace, zda ostatní účastníci zájezdu řešili formou reklamace a příp. i dále.
Reklamace byla zamítnuta a požadovaná faktura s rozpisem co kolik stálo nám nebyla zaslána, ačkoli jsem přesvědčena o tom, že na ni máme jako plátci výletu nárok.
Výlet s názvem prohlídka Varny a Delfinárium poskytovaný společností Čedok a.s.
zaslání faktury s rozpisem co kolik stálo, alespoň částečné vrácení peněz.
|
Tweet |
Podle § 2537 odst. 2 občanského zákoníku musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.