Společnost


HALIMEDES, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79395Nevrácení přeplatku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2024, před měsícem

Markéta Maťátková

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám uzavřenou smlouvu na dodávku plynu se společností Halimedes. Společnost od května 2024 nereaguje na emaily, jejich stránky jsou nedostupné. Podala jsem stížnost na ERU. Bylo zjištěno klamání spotřebitele a společnosti byla udělena pokuta. Ani přes opakované výzvy mi společnost nevrátila přeplatek za období 2023/10 - 2024/6. Faktura byla splatná k 2.10.2024

Smlouvu jsem měla na dobu neurčitou, takže jsem se rozhodla pro ukončení smlouvy. Nového dodavatele budu mít od ledna 2025.
Jak mám postupovat, aby mi společnost vrátila přeplatek v částce cca 17 000,- Kč. Zálohy jsem platila prostřednictvím inkasa, které si společnost už od června nestrhává.


Děkuji za odpověď.

Maťátková


Produkt

odběr plynu


Požadované řešení

Mám vyčkat na vyúčtování do konce roku 2024, kdy si společnost nestrhnuté zálohy odečte od přeplatku a poté mi udělá konečné vyúčtování nebo můžu podat předžalobní výzvu?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 12:06, před měsícem

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily nebo telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: HALIMEDES, a.s., Senovážné náměstí 978/23, 110 00 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu, jak již dle popisu učinil. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

V krajním případě je možné obrátit se na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.