Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#79398Nevrácení peněz za zboží, vrácené v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2024, před měsícem

Anna Kadlecová

Znění stížnosti

Ráda bych podala podnět ke kontrole a stížnost na obchodníka Od Karla.cz.
Dne 23.10.2024 jsem si objednala Výztuhu krční páteře, objednávka číslo ***, kód zboží YGMXZL 088, viz fotografie, kterou jsem zaplatila a obdržela v pořádku. V zákonné 14-ti denní lhůtě jsem kontaktovala Karla a založila případ ohledně vrácení zboží.
Karel nabízí jen slevový kupon v hodnotě 300, slevu na účet v hodnotě 200 nebo když zboží vrátím zpět, tak vyplacení celé částky. Nicméně zaslání zpět je zpoplatněno 100Kč. To se mi nelíbilo, a tak jsem se rozhodla zboží vrátit sama přes Českou poštu a vrácení zpět celé částky za zboží.
Zboží jsem odeslala přes Českou poštu dne 30.10.2024. viz podací lístek. Obálka měla váhu 206 g. Pomáhala mi ji balit pracovnice pošty, která tedy i viděla originální krabici od zboží.
Následně mi OdKarla přišla informace, že zboží nedorazilo, že místo toho přišla krabice od jíšky Knorr vyplněná letáky, viz fotografie. Ta měla i nízkou váhu 71,80 g. Sdělil mi, že mi peníze nevrátí, když mu zboží nepřišlo a že mám reklamovat na poště.
Chtěla jsem zachovat důkazy, fotky, zvážit to, co dorazilo.
Díky nafocení důkazů je vidět, že má odeslaná obálka měla váhu jako originál zboží, kterž váží 200g, pluls váha obálky, kdežto to, co nafotil Karel je o polovinu méně.
Na poště mi řekli, že reklamovat musí ten, kdo je nyní majitel zásilky, což je po převzetí tedy adresát. Že jde o úbytek zboží a to může reklamovat jen adresát, viz přiložené podmínky České Pošty.
Karel toto stále odmítá a dál tvrdí, že on reklamovat nemůže, ač to on s poštou ze své strany ani nezkusil.
Peníze mi odmítá vrátit a dál trvá na tom, že reklamovat mám já, protože on zboží nedostal, čímž tedy nejedná dle obchodního zákona. Správně by si nyní měl řešit nevrácené zboží s poštou on.
Navíc, nechci nikoho osočovat, ale kód zboží, které jsem objednala a kterého byl jen poslední kus, tedy YGMXZL 088, který byl před pár dny „dočasně vyprodaný“


Produkt

Výztuha krční páteře


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 12:13, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.