Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#79398Nevrácení peněz za zboží, vrácené v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2024, před 3 měsíci

Anna Kadlecová

Znění stížnosti

Ráda bych podala podnět ke kontrole a stížnost na obchodníka Od Karla.cz.
Dne 23.10.2024 jsem si objednala Výztuhu krční páteře, objednávka číslo ***, kód zboží YGMXZL 088, viz fotografie, kterou jsem zaplatila a obdržela v pořádku. V zákonné 14-ti denní lhůtě jsem kontaktovala Karla a založila případ ohledně vrácení zboží.
Karel nabízí jen slevový kupon v hodnotě 300, slevu na účet v hodnotě 200 nebo když zboží vrátím zpět, tak vyplacení celé částky. Nicméně zaslání zpět je zpoplatněno 100Kč. To se mi nelíbilo, a tak jsem se rozhodla zboží vrátit sama přes Českou poštu a vrácení zpět celé částky za zboží.
Zboží jsem odeslala přes Českou poštu dne 30.10.2024. viz podací lístek. Obálka měla váhu 206 g. Pomáhala mi ji balit pracovnice pošty, která tedy i viděla originální krabici od zboží.
Následně mi OdKarla přišla informace, že zboží nedorazilo, že místo toho přišla krabice od jíšky Knorr vyplněná letáky, viz fotografie. Ta měla i nízkou váhu 71,80 g. Sdělil mi, že mi peníze nevrátí, když mu zboží nepřišlo a že mám reklamovat na poště.
Chtěla jsem zachovat důkazy, fotky, zvážit to, co dorazilo.
Díky nafocení důkazů je vidět, že má odeslaná obálka měla váhu jako originál zboží, kterž váží 200g, pluls váha obálky, kdežto to, co nafotil Karel je o polovinu méně.
Na poště mi řekli, že reklamovat musí ten, kdo je nyní majitel zásilky, což je po převzetí tedy adresát. Že jde o úbytek zboží a to může reklamovat jen adresát, viz přiložené podmínky České Pošty.
Karel toto stále odmítá a dál tvrdí, že on reklamovat nemůže, ač to on s poštou ze své strany ani nezkusil.
Peníze mi odmítá vrátit a dál trvá na tom, že reklamovat mám já, protože on zboží nedostal, čímž tedy nejedná dle obchodního zákona. Správně by si nyní měl řešit nevrácené zboží s poštou on.
Navíc, nechci nikoho osočovat, ale kód zboží, které jsem objednala a kterého byl jen poslední kus, tedy YGMXZL 088, který byl před pár dny „dočasně vyprodaný“


Produkt

Výztuha krční páteře


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 12:13, před 2 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2025 14:06, před 5 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2025 18:35, před 5 dny

Dobrý den. Jelikož se kupující rozhodl zboží vrátit ve vlastní režii zboží sám, nemůžeme nést odpovědnost za jím objednanou přepravu. Nemáme ani žádný doklad k takto objednané přepravě, který by nás opravňoval ve věci jakkoliv jednat. K tomuto jen podotýkáme, že námi zajištěná zpětná přeprava (100 Kč) se hradí pouze v případě zamítnutí reklamace. Pokud bylo ze strany kupujícího vše v pořádku, nebyl důvod tohoto benefitu pro zákazníky nevyužít. Ohledně prodeje zboží lze konstatovat, že prodáváme široký sortiment z různých kategorií a může nastat situace, že se v nabídce objeví více kusů od různého produktu. Každý kus je však originál a každý kus má svůj unikátní identifikační kód. Z logiky fungování systému není možná mezi těmito kusy záměna. Kód, kterým je zboží označeno vidí zákazník za prvé přímo na produktu (námi nalepený identifikační štítek) a za druhé je tento kód uvedený na faktuře (v tomto konkrétním případě se jedná o kód 103000002940431).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2025 15:09, před 4 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Dle stránek České pošty může příjemce služby reklamovat "poškození nebo úbytek obsahu dodané zásilky" do dvou pracovních dnů od jejího doručení. Odesílatel tuto reklamaci uplatnit nemůže. V tomto případě se však domníváme, že došlo k nedoručení zásilky - o úbytek by se dle našeho výkladu jednalo v případě stejného balení s nižší hmotností (případně jiným obsahem), avšak doručení zcela jiné zásilky nelze považovat za doručení.

S ohledem na výše uvedené se domníváme, že by reklamaci od spotřebitelky měla Česká pošta řešit - jestliže takové řešení odmítá, může se spotřebitelka obrátit na poštovního ombudsmana. To lze:
elektronicky na e-mail ombudsman@cpost.cz

poštou na adrese:
Poštovní ombudsman
Bc. Radek Válek
Poštovní přihrádka 99
225 99 Praha 025

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.1.2025 15:23, před 4 dny


Anna Kadlecová

Dobrý den,

pošta se mi vyjádřila, že pokud zásilka došla, ale byla prázdná, bere se to jako úbytek, nicméně i kvůli tomuto rozporu měl přijemce reklamovat, jelikož odesílatel v tomto případě reklamovat u pošty nemůže, od chvíle, co příjemce převzal balík, je jeho vlastníkem, tudíž pošta mou reklamaci nepřijme. Toto jsem sdělila Příjemci - Karlovi - a ten odmítl v tom něco podniknout a dále si tvrdí svou.
Mohu sama zkusit ještě ombudsmana, ale nevím, zda tedy jako odesílatel pochodím.
Jinak, Karel podává nepravdivé informace, když píše, že "Nemáme ani žádný doklad k takto objednané přepravě", protože zásilka mu došla, je na ní podací číslo a i jsem mu nafotila podací doklad. A dále uvádí nepravdivou informaci, když píše, že "námi zajištěná zpětná přeprava (100 Kč) se hradí pouze v případě zamítnutí reklamace", jelikož když jsem mu napsala, že chci zboží vrátit ve 14ti denní zákonné lhůtě, bezplatnou dopravu mi nenabídl, právě naopak. nabídl mi toto:
Dobrý den,
moc mě mrzí, že jsem Vás nepotěšil. Rád bych Vám nabídl výběr z následujících řešení:
1) Zašlu Vám okamžitě slevový kupon v hodnotě 300 Kč na další nákup na OdKarla.cz (bez omezení cenou objednávky, platný měsíc) a zboží si ponecháte.
2) Zašlu Vám obratem na bankovní účet slevu ve výši 200 Kč a zboží si ponecháte.
3) Nebo bude nutné mi zboží zaslat fyzicky zpět k dořešení případu (moje zpětná přeprava je zpoplatněna částkou 100 Kč).

Dejte mi prosím vědět, které řešení je pro Vás nejvhodnější.

V případě volby vrácení zboží mi jej můžete zaslat zpět následujícím způsobem:
- Zásilkovna - obdržíte ode mě zpětný kód, který ukážete (stačí na mobilu) na jakékoliv pobočce zásilkovny
(pozor, je nutné dodržet maximální rozměr balíku 50x40x30 cm a váhu 5 kg)
- Česká pošta - zašlu Vám zpětný štítek, který vytisknete a balíček můžete podat na kterékoliv pobočce České pošty
Dejte mi prosím vědět, která možnost přepravy je pro vás nejpohodlnější.
Do balíčku prosím dále vložte vyplněnou následující průvodku, abych po otevření rychle zjistil, co jsem obdržel:

https://cdn.odkarla.cz/docs/formular_PRUVODKA.pdf
https://cdn.odkarla.cz/docs/formular_PRUVODKA.docx

Váš Karel"


Tudíž dle mého názoru měl Karel jednat s poštou a vyřídit si, co mu poslali či nikoliv. Mě měl vrátit peníze, neboť takto porušuje zákon. Já bohužel nemám jak s poštou ze své pozice odesílatele práva jednat.


Opět přikládám celou komunikaci s prodejcem

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.