Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupil jsem batoh Guess HWSL90 06330 Béžová, který dorazil nekompletní – chyběl malý přívěšek, který je běžnou součástí výrobku. Po nahlášení problému jsem očekával rychlé a vstřícné řešení. Namísto toho mi bylo sděleno, že musím vrátit celý batoh, což je z mého pohledu zcela neadekvátní a nepraktické.
Produkt byl zakoupen jako dárek, který již nemohu vracet, a jakékoli prodlevy v řešení situace tento dárek znehodnocují. Navíc proces reklamace probíhá zcela neosobně prostřednictvím automatizovaných odpovědí, které neberou v potaz specifické okolnosti zákazníka.
Komunikace s týmem eobuv.cz/MODIVO byla naprosto neuspokojivá. Nezaznamenal jsem žádnou snahu o hledání kompromisu, jako by na spokojenosti zákazníků této společnosti vůbec nezáleželo.
Název produktu: Guess HWSL90 06330 Béžová Číslo objednávky: *** Problém: Chybějící malý přívěšek (součást batohu)
Žádám o:
Poměrné snížení ceny batohu odpovídající hodnotě chybějícího přívěšku, bez nutnosti vrácení produktu.
Pokud není sleva možná, žádám o zaslání chybějící části produktu bez zbytečných průtahů.
Zlepšení zákaznické komunikace a nabídku skutečně personalizovaných řešení namísto neosobních, automatizovaných odpovědí.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebitel je však povinen poskytnout společnosti při reklamaci potřebnou součinnost (např. zaslání zboží podnikateli k posouzení). V opačném případě by mohlo dojít k oprávněnému zamítnutí reklamace ze strany společnosti.
Dále platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat primárně dodání nově věci nebo opravu věci. Odstoupení od kupní smlouvy či slevu z ceny může požadovat až následovně v zákonem vymezených situacích (např. pokud prodávající odmítl vadu odstranit).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz