Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Vážení,
prosím o informaci, zdali je možno počítat s Vaší podporou při řešení této, již zamítnuté, reklamace.
Popis události.
Zakoupili jsem v IKEA nábytek (komodu HEMNES).
Při montáži doma svépomocí došlo k poškození čel dvou z osmi zásuvek a to přesto, že jsem postupoval podle návodu (viz. příloha "Scanned_document_")
Reklamace byla zamítnuta s tím, že se jednalo o nedodržení návodu.
K této komodě v hodnotě cca 5.500,- Kč ani nelze tento díl dokoupit.
(utratili jsem v IKEA cca 65.000,- Kč a setkali jsme se s takovým "no friendly" přístupem při reklamaci, kde její uznání by IKEU stálo cca 300,- Kč)
děkuji
Daniel Duda
Jako kvalitář naprosto nechápu, jak je možné, že tuto situaci nelze nijak vyřešit tak, abychom měli doma bezvadný výrobek.
Očekával jsem kladné vyřízení reklamace.
Po jejím zamítnutí jsem očekával, že bude možné zajistit nápravu na vlastní náklady.
když toto možné není, nelze vyrobek používat plně k účelu, ke ketrému je určen.
|
Tweet |
Byla-li reklamace zamítnuta ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.