Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, tato firma po mě vymáhá zaplacení faktury za služby které jsem si neobjednal. Že prý mají zvukový záznam že ano, tak jsem jim říkal ať faktoru prostě zruší že jejich služby nepotřebují. Tato firma bohožel naléhá na to abych ji uhradil a ja je opakovaně žádal o zrušení. Nevím jestli jste schopni mi pomoci ale ja už prostě na to nemám nervy.
zasílání poptávek a zakázek
zrušení faktury a vymazání našich údajů z jejich databáze aby nás v budoucnu neotravovali Děkuji!
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě se zjevně jedná o vztah dvou podnikatelů, resp. o tzv. firemního zákazníka. Stížnost tedy nebudeme publikovat, nicméně ponecháme prostor pro případnou komunikaci.
Pokud společnost žádá zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že tento dluh vznikl, tedy že byla uzavřena smlouva. Chyběla-li vůle stěžovatele být smlouvou vázán, smlouva vůbec nevznikla, neboť se jedná o zdánlivé právní jednání, ke kterému se nepřihlíží. Společnost je proto vhodné vyzvat, aby prokázala, že smlouva vznikla, nebo aby se zdržela svého jednání a přestala podnikatele obtěžovat.
U vztahu mezi podnikateli platí to, na čem se strany dohodly. Občanský zákoník plně respektuje smluvní volnost a ponechává na stranách v jaké formě si smlouvu sjednají. Záleží tedy na vůli stran, v jaké formě smlouvu uzavřou, jestli písemně či ústně.
Stěžovatel může smlouvu preventivně vypovědět. Výpovědí počíná běžet výpovědní doba, během které musí stěžovatel nadále za službu platit, nicméně může ji i nadále využívat. Výpovědní doba je zpravidla určena smluvními podmínkami - tedy smlouvou samotnou nebo obchodními podmínkami podnikatele.
Mimo to, pokud jedna ze stran poruší smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Pokud se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou, je možné se v tomto případě (kdy se zjevně jedná o vztah dvou podnikatelů) obrátit na soud.