Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#79416Neoprávněné zadržování peněz za prodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2024, před měsícem

Monika Reiterová

Znění stížnosti

Již týden mi Vinted zadržuje platby za prodané zboží v řádu 2500kč,nikde žádné dovolání,píše mi pořád dokola Vinted robot,chtěli po mě doložit doklad totožnosti,vše dostali a peníze mi neodblokovali,beru to jako podvodné jednání a doporučuji přes vinted tlačítko neobchodovat,berou si peníze z každého prodeje a ještě si dovolují vám zadržovat vaše vydělané peníze,fakt nechápu


Požadované řešení

Chci své peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 13:36, před měsícem

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že uživatelé si mohou převést prostředky ze své elektronické peněženky na svůj bankovní účet. Aby převedení bylo možné, je třeba nejprve v nastavení účtu doplnit číslo bankovního účtu, celé jméno a fakturační adresu. Pokud tak spotřebitelka učinila, měly by jí být peníze převedeny.

Dále je zde uvedeno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu KYC, nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC.

KYC je zkratka anglických slov Know Your Customer, tedy Poznej svého klienta. Legislativa tímto ukládá některé povinnosti, aby finanční instituce pomáhaly v boji proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinnosti vychází ze zákona (§ 9 zákona č. 253/2008 Sb., neboli AML zákona) a týkají se všech finančních institucí včetně bank.

Společnost si v obchodních podmínkách nestanovila lhůtu na prověření identity zákazníka, což znamená, že by tak mělo být učiněno v přiměřené lhůtě.

Pokud by přiměřená lhůta k ověření totožnosti uběhla a spotřebitelce by peněžní prostředky nebyly vráceny, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.