Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#79427Vrácení finančních nákladů za doplňkové balíčky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2024, před měsícem

Miroslav Kozel

Znění stížnosti

Dne 6.11.2024 jsem na pobočce AAA Auto Jihlava koupil os. auto Ford Kuga. Inzerovaná cena vozu 505 000,- Kč. Auto jsem chtěl uhradit částečně akontací svého staršího vozu a zbytek na splátky. Pracovník pobočky mi nabídl financování spotřebitelským úvěrem od Monety auto. Celé jednání trvalo zhruba 4h, takže když došlo k podpisům, měl jsem v tom zmatek a už byl unavený a –nepozorný. Konečná cena vozu byla nyní díky úvěru spolu s balíčky 600 292 Kč. !!A to díky různým doplňkovým službám a pojištění , které mi pracovník doporučil buď jako výhodné nebo že je tím podmíněn úvěr atd. Ale řekl, ať se nelekám té vyšší částky, že je to pro mé dobro kvůli případné havarii, poruše atd. a že oni to tak musí napsat i kvůli jejich účetnictví. Podepsal jsem tedy program pojištění DEFEND Car Protect DIAMOND 23 200 Kč + DEFEND Car Protect DIAMOND 2 rok 4700 Kč Lokátor EXclusive 2 v hodnotě 34 000,- Kč a k němu balíček Smart v ceně 14 000 Kč. Mini GAP FLEX 19 360Kč, Black Box Camera za 4 899 Kč. Když to sečtu je to o téměř 100 tis víc!!. A až doma jsem si vše pečlivě prohlédl a zjistil, že je pro mě úvěr velice nevýhodný 11%. Vydal jsem se tedy další den do pobočky AAA Brno a řekl, že chci od úvěrové smlouvy odstoupit a zrušit doplňkové služby. Bylo mi řečeno, že oni s tím už nic neudělají a , že si to mám vyřídit s pobočkou Jihlava . Že už jsem autem odjel a nejde tedy nic zrušit. Nebyli ochotni vůbec nijak pomoci či poradit. Automobil si chci ponechat ale doplňkové služby zrušit a vrátit peníze , které jsem musel v úvěru zaplatit. Zatím jsem poslal žádost do banky na odstoupení od spotřebitelského úvěru. Poslal pojišťovně formulář pro odstoupení od smlouvy .


Produkt

Ford Kuga Mk2 r.v.2019 ST Line


Požadované řešení

Vrácení peněz za nevyžádaný balíček pojištění-doplňkové zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 14:14, před měsícem

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.