Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
dnes 21.11. v 9.44 jsem s třídou 9. ročníku vystoupila z tramvaje č. 3 na Šaldově nám. a přecházela po přechodu na zelenou před tramvají směrem k OC Plaza. V momentě,kdy jsme vstoupili do vozovky stále svítila zelená, až po několika sekundách se rozsvítila červená. Je zřejmé, že skupina o 23 žácích potřebuje několik sekund na přejití, nicméně řidič tramvaje č.79 se rozjel a vážně ohrozil několik docházejících žáků. Šlo o centimetry, děti dobíhaly, aby nebyly sraženy. Situace byla přehledná, šlo jen o to počkat.
Takové jednání je život ohrožující, a proto žádám o vyjádření a přijetí opatření k tomu, aby takové osoby v dopravě nemohly vůbec pracovat.
Děkuji za oficiální zprávu.
Mgr. Blanka Johnstone
ZŠ Ještědská Liberec 8
Víz výše
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Dle § 5 odst. 2 písm. f) zákona o pozemních komunikacích platí, že řidič nesmí ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce. Tyto povinnosti se však nevztahují na řidiče tramvaje. Chodci by se tedy měli před přecházením silnice rozhlédnout a v případě, že jejich směrem přijíždí tramvaj, by měli raději zastavit a počkat až tramvaj přejede.