Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
chtěla bych napsat o své zkušenosti komunikaci přes email ohledně reklamace poškozeného zboží.
U notino nakupuju často a poprvé se mi stalo to, že zboží dorazilo poškozené.
Jelikož notino mám ráda, očekávala jsem úplně jinou komunikaci ohledně reklamace zboží.
Bohužel za poškozený produkt, který stojí 741 Kč, a který kvůli poškození nejde používat, mi byl nabídnutý kupón pouze v hodnotě 200 Kč, což se mi zdá jako hodně nesprávné řešení pro klienta, který zakoupil něco skoro 4x dražší.
Dopadlo to tak, že zboží budu odesílat zpět a reklamovat. Což rozumím a s čím jsem spokojená (každému obchodu se může stát, že zboží nedorazí tak, jak má).
Ale s komunikaci přes email jsem velmi nespokojená.
zboží: Medik8 Daily Refresh Balancing Toner, doručení přes zásilkovnu, komunikace přes email
Jelikož reklamaci reším sama přes svůj profil v notino díky pomoci paní z telefonické linky podpory Notino, prosím pouze, aby mi bylo vysvětleno, proč přes emailovou komunikaci jsem dostala takovou nabídku řešení problému. Jaká jsou pravidla?
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Spotřebitel může v rámci reklamace požadovat primárně dodání nově věci nebo opravu věci. Odstoupení od kupní smlouvy či slevu z ceny může požadovat až následovně v zákonem vymezených situacích (např. pokud prodávající odmítl vadu odstranit).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu a mrzí nás, že jste nebyla spokojena s komunikací ohledně reklamace poškozeného zboží. Rádi bychom upřesnili, že nabídka kupónu ve výši 200 Kč se vztahovala na situaci, kdy byste se rozhodla si produkt ponechat, pokud by byl stále použitelný, s minimálním úbytkem obsahu, abyste se nemusela zabývat vrácením zboží. Bohužel tyto informace v prvotní komunikaci chyběly.
Samozřejmě máte plné právo na klasické vyřízení reklamace, jak jste již zvolila. Vaší zpětné vazby si velmi vážíme a budeme se snažit naši komunikaci do budoucna zlepšit, aby byla vždy jasná a vstřícná.
Děkujeme Vám za pochopení a věříme, že i přes tuto zkušenost nám zachováte přízeň.
Notino