Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#7945Vlastní výklad reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2015, před 9 lety

Viktor Nečas

Znění stížnosti

Dne 20/11/2013 jsem v T-Mobile (ÚL) zakoupil mobil v hodnotě 3.199,- (prodejka 7994438676). V následujícím časem jsem ho 3x reklamoval se stejnou vadou - zasekává se (reklamace 1387882, 1451370, 1550713). Servisem byla vždy reklamace uznána. Při třetí reklamaci jsem byl prodejcem přesvědčen, že ještě nemám nárok na vrácení peněz. Při vyřizování reklamace jsem se mj. na lince dTestu několikrát ujistil o opaku (totéž mi 2x tvrdili operátoři T-Mobile nebo ČOI). Pokaždé mi však pracovníci ústeckého T-Mobile odmítli po třetí reklamaci odstoupit od smlouvy s tím, že rozhodující je způsob "opravy" mobilu (s odkazem na NOZ či jejich Reklamační řád). Odvolávají se na servis, který určil, že 1x byla závada vyřešena výměnou baterie, a jedná se o vadu příslušenství nikoliv mobilu jako takového. ČTÚ ani OČI, na které jsem se obrátil, mi sdělili, že tento problém se jich netýká.


Produkt

mobilní telefon Samsung S6810P Galaxy Fame - bílý


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a navrácení kupní částky - 3.199,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2015 10:23, před 9 lety

Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci. Argument, že nelze odstoupit od smlouvy, pokud se reklamace týká příslušenství věci, nemá oporu v zákoně. Naopak je ze znění zákona patrné, že se nerozlišuje mezi tím, zda se vada vyskytla na věci samotné nebo na jejím příslušenství. Nároky z vadného plnění se vztahují k zakoupenému zboží jako celku.

Tvrzení podnikatele, že v případě výměny nebo opravy příslušenství spotřebitel nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na dodání nové věci, nemusí být tedy správné. Vznik práva na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opětovného výskytu vad, případně práva na dodání nové věci je podmíněný tím, že vada mimo výše uvedené brání řádnému užívání prodané věci.

Spotřebitel by mohl podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro podezření na porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele, neboť pokud prodávající výše uvedeným způsobem informuje spotřebitele o jeho právech z vadného plnění, nelze považovat takovou informaci za řádnou a souladnou se zákonnou úpravou, co se týče rozsahu a podmínek reklamace.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.